اخبار بازی

گیم‌پلی بازی Ghost of Yotei تغییر بزرگی نسبت به Tsushima خواهد داشت

گیمفا

توسعه‌دهندگان بازی Ghost of Yotei تأیید کرده‌اند که این عنوان مورد انتظار، در مکانیک‌های گیم‌پلی خود حالت‌های مبارزه (Stances) را شامل نخواهد شد. حالت‌های مبارزه یکی از محبوب‌ترین مکانیک‌ها در بازی Ghost of Tsushima هستند که عمق و پیچیدگی بسیار بیشتری مبارزات بازی می‌بخشند. با این حال، به نظر می‌رسد استودیوی Sucker Punch با هدف افزودن سلاح‌های جدید، از نگه داشتن این مکانیک در Ghost of Yotei صرف نظر خواهد کرد.

در مصاحبه‌ای با GamesRadar، کارگردان خلاق بازی Ghost of Yotei، نیت فاکس (Nate Fox)، درباره‌ی این سیستم جدید صحبت کرد. فاکس اظهار داشت که استودیوی Sucker Punch «لایه‌های بسیار بیشتری را برای ایجاد حسی بداهه‌پردازانه‌تر در مبارزات» به کار گرفته است. «سیستم حالت‌های مبارزه» (stance system) با سلاح‌ها جایگزین شده است و «این سلاح‌ها چیزی فراتر از یک جایگزین صرفاً ظاهری هستند.»

فاکس توضیح می‌دهد که هر سلاح در دنیای Ghost of Yotei، کاربردی منحصربه‌فرد دارد. بازیکنان می‌توانند با حملات نیزه دشمنان را به عقب پرتاب کنند یا با استفاده از کوساریگاما (kusarigama) با گروه‌های مختلفی از دشمنان درگیر شوند. علاوه بر این، مکانیک خلع سلاح (disarm mechanic) نقش حیاتی در واکنش‌پذیری مبارزات ایفا می‌کند. بازیکنان ممکن است در موقعیت‌هایی قرار بگیرند که سلاح خود را از دست داده‌اند و برای غلبه بر چالش‌ها، مجبور به استفاده از سلاح دشمن شوند.

یکی دیگر از جایگزین‌های حالت‌های مبارزه در Ghost of Yotei، اضافه شدن سلاح‌های گرم است. با این حال، آن‌ها کارآمدترین سلاح‌های بازی نیستند. اگر در زمان مناسب استفاده شوند، می‌توانند برای دشمنان و اهداف دوربرد «فوق‌العاده کشنده» باشند، اما در عین حال نمی‌توان از آن‌ها مانند یک سلاح تن به تن (melee weapon)، استفاده کرد.

بازی Ghost of Yotei در تاریخ ۲ اکتبر ۲۰۲۵ (۱۰ مهر ۱۴۰۴) برای PS5 عرضه خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا