اخبار بازی

کلاهبرداری دیوار: چگونه پلتفرم دیوار با یک بازی به جنگ کلاهبرداران رفت؟

گیم نیوز

احتمالا لفظ «کلاهبرداری در دیوار» را قبلا بارها شنیده‌اید. شاید هم خودتان قربانی کلاهبرداران در این پلتفرم فروش اینترنتی شده باشید. در هر صورت، همیشه احتیاط شرط اول است و صدالبته صاحب پلتفرم که امکان خرید و فروش را ایجاد کرده نیز باید تضمین‌کننده سلامت معاملات باشد. به نظر می‌رسد که دیوار در یک اقدام فرهنگی اخیر برای مبارزه با کلاهبرداری اینترنتی در بستر این پلتفرم، حرکت تازه و موثری را شروع کرده است.

بسیاری از قربانیان کلاهبرداری اینترنتی در دام دزدان و شیادان گرفتار می‌شوند چون «نشانه‌های کلاهبرداری» را نمی‌دانند. در صورتی که کاربران و مردم با این نشانه‌ها آشنا شوند، احتمال وقوع کلاهبرداری هم به میزان زیادی کاهش پیدا می‌کند. دیوار هم در همین راستا، با یک «بازی» که جوایزی را هم برای شرکت‌کنندگان دارد می‌خواهد این نشانه‌ها را به کاربران بفهماند. در این بازی که می‌توانید در اینجا آن را تجربه کنید، شما باید طی ماموریت‌های مختلف، از بین دو فروشنده یکی را انتخاب کنید.

انتخاب فروشنده‌ی مطمئن و تشخیص آن از کلاهبردار، از طریق نشانه‌ها امکان‌پذیر است. در حالی که شما می‌خواهید از بین دو فروشنده که محصول یکسانی را عرضه کرده‌اند یکی را انتخاب کنید، باید به نشانه‌های کلاهبرداری دقت کنید. با هر انتخاب درست سکه می‌گیرید و اگر اشتباه انتخاب کنید سکه از دست می‌دهید. دیوار با توجه به میزان سکه‌ای که در اختیار دارید، شما را در یک قرعه‌کشی شرکت خواهد داد که جوایزی مثل گوشی موبایل و کنسول بازی PS5 دارد.

این بازی با هدف مهمی ساخته شده و برگزار می‌شود. دیوار می‌خواهد از این طریق کاربران بتوانند آگهی‌های کلاهبردارها را تشخیص داده و خرید بی‌دردسری داشته باشند. البته این به معنای سلب مسئولیت این پلتفرم در حفاظت از کاربران نیست. بلکه یک قدم مثبت در راستای فرهنگ‌سازی و آموزش به مصرف‌کنندگان محسوب می‌شود که ارزشمند است.

طبیعتا دیوار به جز این، قدم‌های دیگری هم برداشته (همچون قابلیت پرداخت امن) که لازم بوده اما کافی نیستند. اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی بیشتر، کاربران را محتاط‌تر خواهد کرد و نرخ کلاهبرداری در این پلتفرم را کاهش خواهد داد. در نهایت برای اغلب کلاهبرداری‌ها نظارت دیوار هم کافی نیست و چنانچه کاربر نتواند تشخیص دهد که یک فروشنده قصد کلاهبرداری دارد، به نحوی متضرر خواهد شد.

پیشنهاد می‌کنم که شما در این بازی شرکت کنید و ماموریت‌ها و چالش‌های آن را انجام دهید. در هر ماموریت باید از بین دو فروشنده یکی را انتخاب کنید. پس از انتخاب، در هر صورت دیوار نشانه‌های آگهی کلاهبردار را برای شما توضیح می‌دهد. با انجام این ماموریت‌ها و چالش‌ها علاوه بر شرکت در قرعه‌کشی، در آینده می‌توانید با خیال راحت‌تری خرید کنید.

استفاده از بازی برای آموزش کاربران روش بسیار هوشمندانه و تاثیرگذاری است. امیدواریم که در آینده نیز پلتفرم‌ها و کسب و کارها با استفاده از ظرفیت‌های بازی‌های ویدئویی بتوانند تجربه‌ی کاربران خود را ارتقا دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا