اخبار بازی

کارگردان The Last of Us 2 می‌خواست افشاکننده‌ بازی هر طور شده مجازات شود

گیمفا

کارگردان The Last of Us Part 2، نیل دراکمن (Niel Druckmann)، درباره نحوه لو رفتن بازی و احساسات خود در آن زمان صحبت کرد.

The Last of Us یکی از سودآورترین فرنچایزهای صنعت بازی محسوب می‌شود و طرفداران، سال‌ها است که مشتاقانه آن را دنبال می‌کنند. اولین بازی در سال ۲۰۱۳ با تحسین منتقدان منتشر و سال بعد از آن برای PS4 عرضه شد. طرفداران زیادی منتظر دنباله‌‌ی این بازی بودند که به طور رسمی در پایان سال ۲۰۱۶ – چهار سال قبل از انتشار و سه سال پس از نسخه قبلی – معرفی گشت. از داستان بازی به شدت محافظت می‌شد و به انتشار محصول نزدیک بودیم، اما زمانی که ناتی‌ داگ (Naughty Dog) به دلیل همه‌گیری کرونا مجبور به اتخاذ رویکرد دورکاری شد، همه‌چیز به هم ریخت.

هشدار اسپویل

تنها چند ماه قبل از انتشار بازی، چندین کلیپ از آن به صورت آنلاین منتشر شد، از جمله صحنه‌ای که ابی (Abby)، جوئل (Joel) را می‌کشد. لحظات مهم The Last of Us Part 2 چند ماه قبل از انتشار لو رفتند و باعث شدند بازی قبل از عرضه، بازخوردهای منفی زیادی دریافت کند. به افرادی که در ساخت بازی نقش داشتند، پیام‌های تهدیدکننده فرستاده شد؛ مردم نظرات وحشتناکی درباره بازی دادند.

پایان اسپویل

در مستند جدیدی که درباره ساخت The Last of Us Part 2 منتشر شده، نیل دراکمن اشاره کرد که می‌خواست مطمئن شود این افشاکننده به هر طریق ممکن مجازات خواهد شد. بعداً فهمیدند شخصی که این کار را انجام داده، جوانی ۲۰ ساله است که در هلند با والدینش زندگی می‌کند و کارمند استودیو نیست. آن‌ جوان راهی به سرورهای شرکت پیدا کرده و این ویدیوها را به دست آورده بود.

افشاکننده مورد بحث به ناتی داگ گفت ویدیوها را منتشر کرده، زیرا اعتقاد داشته که این کار استودیو را تحت فشار قرار می‌دهد تا The Last of Us Part 2 را پس از به تعویق افتادن به دلیل COVID 19، زودتر منتشر کند؛ اما کار این جوان برنامه را تغییر نداد؛ بازی تمام نشده بود و برای انتشار آماده نبود. در نهایت، نیل دراکمن متوجه شد که با وجود ناامیدی‌هایش، باید آن جوان را رها کرده و به آینده بنگرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا