اخبار بازی

کارگردان Sword of the Sea: عرضه این بازی در PlayStation Plus استودیو را نجات داد

گیمفا

عنوان Sword of the Sea، جدیدترین پروژه‌ی استودیو Giant Squid، به‌ سختی از تبدیل شدن به یکی دیگر از قربانیان شرایط دشوار توسعه بازی‌های امروزی جان سالم به در برد. بنیان‌گذار و کارگردان خلاق استودیو، مت ناوا (Matt Nava)، فاش کرد که Playstation عملا بازی و حتی خود استودیو را نجات داد؛ تصمیم برای عرضه این عنوان در PlayStation Plus از روز انتشار، نقشی حیاتی در بقای آن‌ها ایفا کرد.

ناوا در گفت‌ و گویی با رسانه Skill Up توضیح داد که مسیر توسعه برای این استودیوی کوچک تا چه اندازه پرچالش بوده است:

راه سختی بود و قطعا لحظاتی بود که با خودمان می‌گفتیم واقعا می‌توانیم ادامه دهیم؟ اما خوشبختانه از همان ابتدا شرکای فوق‌العاده‌ای در برنامه PlayStation Indies داشتیم که به این پروژه ایمان داشتند و وقتی اوضاع بحرانی شد، آن‌ها وارد عمل شدند و ما را نجات دادند. بقای پروژه مدیون چند فرد کلیدی در سونی بود که در داخل شرکت برای زنده ماندن ما مبارزه کردند.

در حالی که Sword of the Sea از ابتدا به‌ عنوان یک اثر مولتی پلتفرم برنامه‌ریزی شده بود، همکاری استودیو با سونی نقشی تعیین‌کننده داشت. ناوا یادآور شد که حمایت دیرینه سونی به دوران ساخت Journey و بعد از آن، نخستین بازی Giant Squid یعنی ABZÛ بازمی‌گردد. اما در جریان توسعه Sword of the Sea، شرایط حتی بحرانی‌تر هم شد، چرا که انتشار مستقل بازی به‌ مراتب دشوارتر از آنچه تصور می‌شد از آب درآمد. به گفته ناوا، بخش‌های PlayStation Plus و Indies سونی در پشت پرده همکاری کردند تا قراردادی نهایی شود که امکان تکمیل پروژه را برای استودیو فراهم ساخت.

در خصوص تصمیم برای عرضه بازی از روز نخست در PlayStation Plus، ناوا اعتراف کرد که این اقدام فراتر از یک حرکت بازاریابی بود:

واقعیت این است که حضور ما در آن سرویس، تنها دلیل اصلی بود که باعث شد این بازی بتواند به بازار راه پیدا کند. هر چند چنین قراردادهایی معمولا با مصالحه‌هایی همراه است، اما پشتیبانی بیشتر سونی تضمین کرد که بازی نه تنها عرضه شود، بلکه از تبلیغات قدرتمندتری نیز برخوردار گردد.

Sword of the Sea در تاریخ ۱۹ آگوست ۲۰۲۵ (۲۸ مرداد) برای پلی‌ استیشن ۵ و PC منتشر شد. این ماجراجویی اتمسفریک، سنت همیشگی Giant Squid در ترکیب جلوه‌های بصری چشمگیر با گیم‌پلی تأمل‌ برانگیز را ادامه می‌دهد؛ اثری که در ادامه راه ABZÛ و The Pathless حرکت کرده و در عین حال هویت منحصربه‌فرد خود را نیز شکل می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا