اخبار بازی

کارگردان Overwatch 2 قصد دارد این فرنچایز را نجات دهد

گیمفا

درحالی‌که فرنچایز Overwatch زمانی به عنوان استاندارد طلایی و پیشگام سبک هیرو شوتر به شمار می‌رفت، این بازی طی سال‌های اخیر محبوبیت خود را از دست داده است.

این بازی نه تنها با رقابت شدیدی از سوی عناوینی مانند Marvel Rivals روبرو است، بلکه حتی جامعه بازیکنان آن نیز نسبت به نحوه مدیریت بازی توسط Blizzard انتقاداتی دارند. حال توسعه‌دهنده به برخی از کاستی‌های خود، به خصوص در زمینه ساخت داستان و افسانه‌های بازی، اعتراف کرده است.

آرون کلر (Aaron Keller)، کارگردان بازی Overwatch 2، در گفتگو با تولیدکننده محتوای یوتیوب با نام مستعار Jay3، تأیید کرد که این بازی هیرو شوتر محبوب برای کمک به ساخت داستان و پیشینه خود، نیازمند ارائه محتوای داستانی بیشتر است. وی در این مصاحبه گفت:

یکی از چیزهایی که ما زیاد از بازیکنان خود می‌شنویم و شما هم احتمالاً در فضای آنلاین می‌بینید… این است که به نظر می‌رسد Overwatch در زمینه داستان و پیشینه داستانی کم‌کاری کرده است. ما در گذشته نسبت به این روزها، تعداد بیشتری از آن انیمیشن‌های کوتاه بزرگ را منتشر می‌کردیم.

به احتمال زیاد، بازیکنان قدیمی Overwatch به خوبی به یاد دارند که شرکت Blizzard عادت داشت هنگام معرفی شخصیت‌های جدید، انیمیشن‌های کوتاهی منتشر کند و به این ترتیب، شخصیت جدید را به داستان کلی بازی گره می‌زد. طرفداران از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۳ به طور منظم این انیمیشن‌ها را دریافت می‌کردند، هرچند با انتشار Overwatch 2 در سال ۲۰۲۲، رویه انتشار آن‌ها به شکل محسوسی کاهش یافت.

همچنین یکی دیگر از دلایل انتقاد‌های گسترده از Overwatch 2، وعده توسعه‌دهنده برای گسترش داستان با استفاده از محتوای PVE بود. چیزی که بسیاری از بازیکنان اعتقاد داشتند بهانه‌ای برای عرضه OW2 و ایجاد سیستم پرداخت درون‌ برنامه‌ای شدید‌تر بود. همانطور که بازیکنان Overwatch 2 می‌دانند، بخش PvE آنطور که باید پیش نرفت و Blizzard در سال ۲۰۲۳ رسماً آن را کنار گذاشت.

کلر ادامه داد:

صادقانه بگویم، ما برنامه بسیار بزرگی برای پرداختن به داستان بازی داشتیم. این برنامه همان بخش PvE با کمپین داستانی و موارد مشابه بود که موفقیت‌آمیز واقع نشد. بنابراین، آن اتفاق برای ما حکم یک نقطه شروع مجدد را داشت و ما تمایل داریم به آن بازگردیم. فکر می‌کنم یکی از بهترین بخش‌های Overwatch، جهان و شخصیت‌های آن است. بازگشت به این موضوع قطعاً یکی از اهداف ماست. ما مجبور شدیم یک گام به عقب برداریم تا بتوانیم دوباره حرکت رو به جلو را در این مسیر آغاز کنیم.

درحالی‌که کلر معتقد است برای اینکه Overwatch 2 «با تمام قوا به پیش برود»، باید بخشی از محتوای داستانی بازگردانده شود، اما این کارگردان فعلاً نمی‌تواند تضمین کند که چه زمانی شاهد بازگشت آن خواهیم بود یا اینکه این محتوا به چه شکلی ارائه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا