اخبار بازی

کارگردان Devil May Cry 5: در طراحی بازی از چیپس سیب‌زمینی الهام گرفتیم

گیمفا

هیدآکی ایتسونو (Hideaki Intsuno)، کارگردان سابق سری Devil May Cry، دیدگاه خود را در مورد فرآیند توسعه نسخه پنجم به اشتراک گذاشته و از اهمیت میزان تجربه بازیکن می‌گوید.

او در اظهاراتی جدید رویکرد خلاقانه‌ خود در طراحی بازی Devil May Cry 5 را فاش کرد. این رویکرد تمرکز ویژه‌ای بر تجربه‌ی بازیکن دارد و جالب‌تر از همه، الهام آن از چیپس سیب‌زمینی است.

ایتسونو در جریان رویداد Archipel Caravan توضیح داد که هنگام طراحی سناریوهای بازی، قصد داشته موقعیت‌هایی را در نظر بگیرد که بازیکنان بتوانند در آن‌ها استراحت کرده و مثلاً کمی چیپس بخورند. او می‌خواست به بازیکن نشان دهد چه زمانی یک میان‌پرده‌ در راه است تا بدون از دست دادن لحظه‌ای از داستان، فرصتی کوتاه برای استراحت داشته باشند.

اما این تنها بخش ماجرا نیست؛ چراکه ایتسونو حتی روتین روزانه‌ بازیکنان را نیز در نظر گرفته بود. او می‌گوید بیشتر افراد پس از بازگشت از کار حدود یک ساعت زمان برای بازی دارند و هدفش این بوده که بازی را به گونه‌ای طراحی کند تا هر تجربه یک‌ ساعته‌ آن، احساس رضایت و پیشرفت به بازیکن بدهد.

در همین زمینه، او به نمونه‌ای دیگر از توجه به تجربه‌ بازیکن اشاره کرد. یک توسعه‌دهنده‌ مستقل با نام gitpullorigin که برای اطمینان از عملکرد بازی خود، یک رایانه‌ی ارزان‌قیمت ۸۹ یورویی (حدود ۱۰۴ دلار) خرید تا مطمئن شود بازی‌اش روی سخت‌افزارهای ضعیف نیز به خوبی اجرا می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا