اخبار بازی

کاربران ژاپنی نمرات Rise of the Ronin را ناعادلانه می‌دانند

گیمفا

بازی اکشن نقش‌آفرینی Rise of the Ronin اخیراً برای PS5 منتشر شده و امتیاز ۷۶ را از متاکریتیک دریافت کرده است، با این حال کاربران ژاپنی نمره این اثر را ناعادلانه قلمداد می‌کنند.

در برخی از نقدهای صورت گرفته از Rise of the Ronin در کشورهای خارج از ژاپن، این بازی به عنوان یک اثر «فراموش شدنی» و «معمولی» توصیف شده است. از سوی دیگر، ژاپنی‌ها استقبال بهتری از این بازی داشته‌اند و کاربران نیز نسبت به نمره‌ای که اثر مذکور از متاکریتیک دریافت کرده است، انتقاد کرده‌اند.

Rise of the Ronin یکی از عناوین مورد انتظار سال ۲۰۲۴ بود که توسط استودیوی Team Ninja، سازنده‌ی بازی‌های Nioh، Ninja Gaiden و Wo Long توسعه یافته است. این بازی اکشن نقش‌آفرینی جهان باز در ژاپن دنبال می‌شود و دوره‌ی پرتلاطم Edo را به تصویر می‌کشد. نقدهای اولیه به هیجان بیشتر این بازی دامن زد و مجله‌ی ژاپنی Famitsu امتیاز ۳۷ از ۴۰ را به آن اعطا کرد. منتقدان داستان، مکانیک رزمی، دنیای غوطه‌ور کننده و سطح دشواری بازی را تحسین کردند، اما گرافیک و جلوه‌های بصری ضعیف آن را مورد انتقاد قرار دادند.

عنوان Rise of the Ronin تاکنون و بر اساس ۱۱۲ نقد امتیاز ۷۶ را از متاکریتیک دریافت کرده است. در حالی که این یک امتیاز پایین محسوب نمی‌شود، اما بازی را در رتبه ۵۵ بازی‌های ویدیویی منتشر شده در سال جاری قرار می‌دهد که بسیار ضعیف است. بازیکنان ژاپنی امتیاز ۷۶ را برای این اثر پایین می‌دانند و عنوان کرده‌اند که اثر جدید تیم نینجا شایسته‌ی نمره‌ی بسیار بالاتری بود.

بر خلاف امتیاز منتقدین، نمره‌ی Rise of the Ronin در بخش کاربران بالاتر بوده و میانگین ۸.۵ را ثبت کرده است. این امتیاز در چند روز گذشته روند صعودی را نشان می‌دهد که حاکی از افزایش تعداد بازیکنان و استقبال بیشتر از بازی است. این اثر همزمان با Dragon’s Dogma 2 منتشر شد. Dragon’s Dogma 2 در حال حاضر در وضعیت متافوتی قرار دارد و نمره‌ی متاکریتیک ۸۵ و در بخش کاربران نمره‌ی ۶.۲ را دریافت کرده است.

در حالی که Dragon’s Dogma 2 در مجموع سزاوار ستایشی است که از سوی منتقدان دریافت کرد (اگرچه انتشار آن با برخی انتقادات مربوط به پرداخت‌های درون برنامه‌ای و مشکلات گرافیکی همراه بود)، اما برخی از بازیکنان معتقدند که این بازی در مقایسه با Rise of the Ronin به طور ناعادلانه امتیاز بالاتری کسب کرده است.

یکی از کاربران که از تجربه‌ی هر دو بازی راضی بوده است، در این خصوص اظهار داشت:

این موضوع باعث شد که به طرز دردناکی از غیرقابل اعتماد بودن نمره‌ متاکریتیک آگاه شوم.

بازیکنان ژاپنی همچنین گفته‌اند که هیجان واقعی Rise of the Ronin ممکن است تا حدودی برای بازیکنی که از بافت تاریخی و فرهنگی آن دوره مطلع نیست از بین برود. یکی از کاربران در این مورد گفت:

مایه شرمساری است که این بازی به نوعی بازیکنان مخصوص به را انتخاب می‌کند، زیرا داستان آن در دوره باکوماتسو اتفاق می‌افتد. اگر این بازی یک اثر فانتزی معمولی بود، فروش بسیار بیشتری داشت.

برای بسیاری از بازیکنان ژاپنی، Rise of the Ronin به مانند یک اثر نقش‌آفرینی در خصوص انقلاب فرانسه با حضور شخصیت‌هایی به مانند ناپلئون بناپارت است، اما برای مخاطبان خارج از ژاپن، جادو ممکن است در ترجمه گم شود. برخی از کاربران ژاپنی فکر می‌کنند این موضوع احتمال دارد بخشی از دلیل نمره پایین Rise of the Ronin باشد. یکی از کاربران در این باره گفت:

بازی‌هایی که ژاپنی‌ها دوست دارند و بازی‌هایی که خارجی‌ها به آن‌ها علاقه‎‌مند هستند، کاملاً تفکیک و جدا شده‌اند. بنابراین شکایت از پایین بودن نمره در متاکریتیک بی‌معنی است.

بازی Rise of the Ronin در هفته اول عرضه‌ی خود ۶۴,۶۴۶ نسخه فیزیکی در ژاپن به فروش رساند. این در حالی است که در همان بازه زمانی ۶۸,۵۹۲ نسخه از بازی Dragon’s Dogma 2 فروخته شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا