اخبار بازی

پلی استیشن ۵ در صدر پرفروش‌ترین کنسول‌های ماه مارس و سه ماه اول ۲۰۲۴ قرار گرفت

گیمفا

در سه ماهه آغازین ۲۰۲۴، فروش سخت‌افزارها با کاهش ۲۴ درصدی نسبت به سال گذشته روبه‌رو شده و هزینه کلی بازی‌های ویدیویی به ۴.۹ میلیارد دلار رسیده است.

همه بازی‌های پرفروش سه ماهه گذشته در آمریکا، کنسول پلی استیشن ۵ را به عنوان عامل مشترک میان خود دارند. مت پیسکاتلا (Matt Piscatella)، تحلیلگر و مدیر اجرایی گروه آماری Circana، تایید کرد که در مارس ۲۰۲۴ و سه ماهه اول سال جاری، این کنسول از نظر فروش واحدی و دلاری در صدر جدول کنسول‌ها قرار گرفته است. کنسول نینتندو سوییچ در جایگاه دوم از نظر فروش واحدی قرار گرفت و کنسول ایکس باکس سری ایکس/اس جایگاه دوم فروش دلاری را به خود اختصاص داد.

با کاهش ۲۴ درصدی فروش سخت‌افزار در سه ماهه آغازین، نسبت به زمان مشابه در سال ۲۰۲۳، فروش هر کنسول‌ ۳۰ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است. فروش لوازم جانبی ۲۴۲ میلیون دلار برآورد شده که در مقایسه با زمان مشابه در سال قبل، ۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد. کنترلر PlayStation DualSense Edge در صدر فروش واحدی و دلاری بین لوازم جانبی در سه ماهه اول سال جاری و ماه مارس قرار گرفته است، همچنین افزایش ۸ درصدی خرید هدست‌ها/هدفون‌ها در رشد فروش لوازم جانبی سهیم بوده است.

هزینه کلی بازی‌های ویدیویی (شامل سخت‌افزار، محتوا و لوازم‌جانبی) در ماه گذشته، نسبت به مارس ۲۰۲۳، ۴ درصد رشد داشته و ۴.۹ میلیارد دلار برآورد شده است. اگر شایعات مربوط به سخت‌افزار جدید ایکس باکس و کنسول پلی استیشن ۵ پرو رنگ حقیقت به خود بگیرند و در زمان درستی عرضه شوند، احتمالا فروش سخت‌افزارها را تا پایان سال افزایش خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا