اخبار بازی

پروژه ۱۳۴ میلیون دلاری General Intuition هوش مصنوعی را بر اساس گیم‌پلی بازی‌ها تمرین می‌دهد

گیمفا

شرکت General Intuition موفق شده در مرحله‌ی سرمایه‌گذاری اولیه مبلغ ۱۳۴ میلیون دلار جذب کند تا با استفاده از گیم‌پلی بازی‌های ویدیویی، عامل‌های هوش مصنوعی را در زمینه‌ی استدلال فضایی آموزش دهد. این سرمایه‌گذاری با هدف توسعه‌ی تیم، ساخت عامل‌های هوشمند برای کاربردهای واقعی و آغاز فعالیت از حوزه‌ی بازی‌ها و پهپادهای امدادگر انجام شده است.

پلتفرم هوش مصنوعی General Intuition موفق شده در مرحله‌ی سرمایه‌گذاری اولیه مبلغ ۱۳۴ میلیون دلار جذب کند تا عامل‌های هوش مصنوعی را با استفاده از ویدیوهای گیم‌پلی در زمینه‌ی استدلال فضایی آموزش دهد.

بر اساس گزارش منتشرشده توسط وب‌سایت TechCrunch، این شرکت قصد دارد با استفاده از این سرمایه، تیم خود را گسترش دهد و عامل‌های هوشمندی برای کاربردهای واقعی توسعه دهد؛ فعالیت‌هایی که از حوزه‌ی بازی‌های ویدیویی و پهپادهای امدادگر آغاز خواهند شد.

شرکت General Intuition در تلاش است تا دنیاهای مجازی ویژه‌ای طراحی کند که عامل‌های هوش مصنوعی بتوانند در آن‌ها آموزش ببینند و سپس به‌صورت مستقل در محیط‌های واقعی حرکت و تصمیم‌گیری کنند، رویکردی که به‌گفته‌ی این استارتاپ، آن را از سایر شرکت‌های فعال در حوزه‌ی هوش مصنوعی متمایز می‌سازد.

این شرکت تحقیقاتی در حوزه‌ی هوش مصنوعی از پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیو Medal منشعب شده و با بهره‌گیری از آرشیو عظیم این پلتفرم، مدل‌های پایه و عامل‌های هوشمند خود را آموزش می‌دهد. شرکت General Intuition سالانه با بیش از ۲ میلیارد ویدیو از سوی ۱۰ میلیون کاربر فعال است.

مرحله‌ی سرمایه‌گذاری اولیه این شرکت با رهبری Khosla Ventures و General Catalyst انجام شده و شرکت Raine نیز در آن مشارکت داشته است. در بخش دیگری از گزارش، به هدف این استارتاپ برای توسعه‌ی بات‌های بازی و شخصیت‌های غیرقابل کنترل (NPC) هوشمند اشاره شده است؛ شخصیت‌هایی که عملکردی فراتر از نمونه‌های از پیش برنامه‌ریزی‌شده داشته و رفتارهایی پویا و تطبیق‌پذیر از خود نشان می‌دهند.

پیم دو ویت (Pim de Witte)، مدیرعامل Medal و General Intuition، در این خصوص اظهار داشت:

وقتی بازی‌های ویدیویی انجام می‌دهید، در واقع ادراک خود را معمولاً از طریق نمای اول‌شخص دوربین به محیط‌های مختلف منتقل می‌کنید.

او توضیح داد که گیمرها معمولاً لحظات بسیار مثبت یا منفی را بارگذاری می‌کنند، که همین لحظات به‌عنوان داده‌های لبه‌ای (edge-case) برای آموزش هوش مصنوعی بسیار مناسب هستند. دو ویت همچنین عنوان کرد که مدل General Intuition قادر است تنها با استفاده از ورودی‌های تصویری، محیط‌های جدید را تفسیر کرده و اقدامات بعدی را پیش‌بینی کند؛ روشی که از رفتار انسانی در بازی‌ها الگوبرداری شده و به‌راحتی قابل تعمیم به سیستم‌های واقعی مانند ربات‌ها، پهپادها و وسایل نقلیه‌ی خودران است.

او در پایان تأکید کرد:

هدف ما تولید مدل‌هایی نیست که با توسعه‌دهندگان بازی رقابت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا