اخبار بازی

پاسخ تهیه‌کننده Assassin’s Creed Shadows به حواشی پیرامون شخصیت اصلی سیاه‌پوست بازی

گیمفا

مارک الکسیس کوته، تهیه‌کنندۀ بازی Assassin’s Creed Shadows، در مصاحبه‌ای با Game File به حواشی شکل گرفته پیرامون یاسوکه (Yasuke)، شخصیت اصلی سیاه‌پوست این بازی، واکنش نشان داد.

البته این مصاحبه با اشاره به توییت اخیر ایلان ماسک آغاز شد، زیرا او در واکنش به یکی از پست‌های پیرامون AC Shadows، گفته بود که «DEI قاتل هنر است». DEI مخفف سه‌ کلمه «برابری»، «تنوع نژادی» و «حمایت از اقلیت‌ها» است. کوته در پاسخ گفت:

آن توییت احساسات مختلفی را برانگیخت و در آن لحظه می‌خواستم به پلتفرم X که حذفش کرده بودم بازگردم، اما مانع خودم شدم. پس از آن کمی بررسی کردم که احساسات گیمرها پیرامون این موضوع چگونه است. به نظر من این ناراحت‌کننده و ایلان فقط عامل نفرت‌پراکنی است. پاسخ دادن به شخصی مثل ایلان ماسک نمی‌تواند مخاطبین را توجیه کند. در حقیقت یاسوکه بسیار مبتنی بر تاریخچۀ فرنچایز است و نشان می‌دهد که چگونه تصمیمات را اتخاذ می‌کنیم.

کوته می‌گوید که پس از تعیین دورۀ فئودال در ژاپن، شخصیت یاسوکه مدام در پروسۀ تحقیقاتی آن‌ها ظاهر می‌شد و تاریخچۀ پر رمز و راز این شخصیت اجازه می‌داد تا آن را شکل دهند و مسیر جدیدی را پیش بگیرند. همچنین، گویا بازی در ۱۲ دقیقۀ ابتدایی خود، دلیل انتخاب یاسوکه را توضیح داده و مخاطبین را متقاعد می‌کند. او در این باره گفت:

مردم فقط نیاز است خودشان بازی را تجربه کرده و تصمیم بگیرند. و اگر در ۱۱ دقیقه و ۴۷ ثانیۀ ابتدایی بازی متقاعد نشدند، آن زمان می‌توانیم بحث و گفت‌وگو پیرامون موضوع داشته باشیم. اخیراً بازی را بررسی می‌کردم و پیش خود گفتم که پاسخ تمام این مدت مقابل من است. امیدوار هستم که مخاطبین با ذهنی باز سراغ بازی رفته و با توجه به چیزی که هست، از آن لذت ببرند. این یک بازی Assassin’s Creed است و من باور دارم بهترین نسخۀ سری را ساخته‌ایم.

بازی Assassin’s Creed Shadows در تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۲۵ آبان ۱۴۰۳) برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و PC منتشر خواهد شد. دارندگان نسخه‌های Gold و Ultimate سه روز زودتر به بازی دسترسی خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا