نینتندو از مشکلات نرخ فریم بازی Donkey Kong Bananza آگاه است

نینتندو بهزودی دومین بازی بزرگ انحصاری نسل جدید خود برای Switch 2 را با نام Donkey Kong Bananza عرضه خواهد کرد. اوایل این هفته، تیم توسعه تأیید کرد که مراحل ساخت این بازی همانند Mario Kart World در ابتدا روی Switch 1 آغاز شده بود.
اما چرا این بازی بهجای انتشار بین نسلی، به صورت انحصاری برای Switch 2 منتشر میشود؟ در مصاحبهای با وبسایت اسپانیایی La Vanguardia، کازویا تاکاهاشی (Kazuya Takahashi)، کارگردان استودیوی Nintendo EPD، به این پرسش پاسخ داد.
وی در این باره گفت:
ما در ابتدا میخواستیم حس تداوم و زنجیرهای در تخریب محیط ایجاد کنیم و برای رسیدن به این هدف، نیاز به تعداد زیادی از اشیای قابل تخریب داشتیم. این موضوع تنها با استفاده از سختافزار Switch 2 ممکن شد؛ چراکه این کنسول اجازه نمایش حجم بالایی از اشیا، مواد مختلف و تخریبهای گسترده در مقیاس بزرگ را به ما داد. همچنین، برای افزایش حس رضایت ناشی از تخریب، تلاش زیادی روی افکتها، صداها و جلوههای ظاهری اشیای تخریبشونده انجام دادیم.
در ادامه، خبرنگار به موضوع کاهش نرخ فریم در نسخه پیشنمایش Donkey Kong Bananza اشاره کرد. تاکاهاشی در این خصوص اظهار داشت:
چند عامل مختلف باید در نظر گرفته شود. اول اینکه، ما عمداً از افکتهایی مانند Hit-stop و slow motion برای تأکید بر ضربات و تأثیرات برخورد استفاده کردهایم. دوم، به دلیل استفاده از فناوری Voxel، در برخی مواقع شاهد تغییرات گسترده در محیط و تخریب آن هستیم. ما از این موضوع آگاهیم که ممکن است در این لحظات، کمی افت عملکرد داشته باشیم. با این حال، همانطور که اشاره کردید، بازی در کل روان اجرا میشود و در نقاطی که تغییرات بزرگی در محیط رخ میدهد، ما سرگرمی و لذت بازی را در اولویت قرار دادیم.
به نظر میرسد تیم توسعه نگرانی خاصی نسبت به این موضوع ندارد. البته جزئیات بیشتر درباره وضعیت نهایی عملکرد بازی و تجربه کلی آن هفته آینده مشخص خواهد شد؛ زیرا نینتندو قرار است Donkey Kong Bananza را در تاریخ ۱۷ ژوئیه (۲۶ تیر) منتشر کند.