اخبار بازی

نویسنده رمان The Witcher: یکی از عناصر کلیدی داستان در بازی‌ها با کتاب مغایرت دارد

گیمفا

بازی‌های سری The Witcher تمرکز قابل توجهی بر روی مدرسه‌های مختلف ویچرها دارند، اما در واقعیت مشخص شده که چنین مفهومی نباید وجود داشته باشد.

نکته‌ای که همواره در اقتباس‌ها وجود دارد این است که گاهی باید برخی عناصر را تغییر داد تا با اهداف داستانی هماهنگ‌تر شوند. درست یا نادرست بودن چنین تصمیمی به میزان پایبندی به اصل وفاداری بستگی دارد. اما در مورد سری The Witcher، نویسنده کتاب‌ها، یعنی آندری ساپکوفسکی، اخیراً پیرامون مدارس مختلف ویچرها در بازی‌ها صحبت کرده است.

در بازی‌های The Witcher، مکاتب گوناگونی معرفی می‌شوند و گرالت به مکتب گرگ تعلق دارد. با این حال، طبق گفته ساپکوفسکی، این ایده به‌طور کامل بیش از حد گسترش یافته است.

وی در این باره گفت:

موضوع مدارس مختلف ویچر نیازمند توضیح طولانی‌تری است. یک جمله درباره‌ مکتب گرگ به شکلی مرموز وارد کتاب The Last Wish شد. بعدها آن را از نظر روایی بی‌ارزش، نادرست و حتی مضر برای داستان دانستم.

The Last Wish نخستین کتاب ساپکوفسکی در این مجموعه است. او در ادامه اظهار داشت که در هیچ‌یک از کتاب‌های بعدی‌اش به مکاتب دیگر اشاره‌ای نکرده است.

همان یک جمله کافی بود. سازندگان اقتباس‌ها، به‌ویژه بازی‌سازان، با پافشاری عجیبی به این ایده پرداختند و مدارس ویچر را به شکلی غیرضروری گسترش دادند.

ساپکوفسکی همچنین اشاره کرده است که هنوز مطمئن نیست چگونه می‌خواهد ایده‌ی مکاتب ویچر را به طور کامل از میان بردارد. او پیشنهاد کرده که شاید در نسخه‌های آینده‌ی کتاب هرگونه اشاره‌ای به این مکاتب حذف شود، یا حتی در مقابل، این مفهوم در کتاب‌های آتی بسط یافته و شفاف‌سازی شود.

وی در این باره اظهار داشت:

شاید درباره‌ی مدالیون‌های ویچر، اهمیت آن‌ها و ارتباطشان با افراد خاص بیشتر توضیح بدهم. گزینه‌های زیادی وجود دارد و محدودیتی در این زمینه نیست.

این اظهارات نشان می‌دهد که نویسنده The Witcher هنوز به دنبال یافتن رویکردی قطعی برای حل این مسئله است و احتمالاً سرنوشت مفهوم مدارس ویچر در دنیای اصلی کتاب‌ها همچنان باز خواهد ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا