نظر Treyarch درباره جدلهای پیرامون کنترلر و ماوس و کیبورد در Call of Duty

مت اسکرونس (Matt Scronce)، مدیر طراحی Call of Duty: Black Ops 7، در مصاحبهای با CharlieIntel تلاش کرد تا به جدلهای همیشگی و پایانناپذیری که هر سال در جامعه Call of Duty مطرح میشود، پاسخ دهد.
هرچند این اظهارنظرها احتمالاً به طور کامل مانع از بحثهای کاربران نخواهد شد، اما اسکرونس با استناد به برخی دادهها نکاتی را مطرح کرده که میتواند برای بازیکنان جالب توجه باشد.
از زمان معرفی قابلیت کراسپلی میان کاربران کنسول و PC، این موضوع به یکی از بحثهای پرحرارت جامعه Call of Duty تبدیل شده است؛ بهویژه زمانی که استریمرها و تولیدکنندگان محتوا پس از شکست در بازیهایی مانند Warzone واکنش تندی نشان میدهند.
وقتی از مت اسکرونس درباره عملکرد بازیکنان با کنترلر در مقایسه با موس و کیبورد پرسیده شد، پاسخ داد که تفاوت میان این دو گروه بسیار کمتر از چیزی است که بسیاری از بازیکنان حاضرند بپذیرند.
وی در این باره اظهار داشت:
راستش را بخواهید، من همیشه دادهها را بررسی میکنم. شاید بتوانم در آینده اعداد دقیقتری ارائه کنم، اما در حالت چندنفره، آمارها تقریباً نرخ پیروزی و شکست پنجاه-پنجاه بین کاربران کنترلر و موس و کیبورد را نشان میدهد. این نتایج بسیار نزدیک هستند.
اسکرونس در ادامه توضیح داد که این توازن در فواصل مختلف میتواند تغییر کند و نوع سلاح مورد استفاده نیز نقش مهمی دارد:
وقتی به درگیریهای فاصله دور میرسیم، شرایط کمی متفاوت میشود و همهچیز بستگی به نوع سلاح دارد. بهعنوان مثال، یک بازیکن کنترلر با شاتگان در نبردهای نزدیک شانس بیشتری برای پیروزی دارد. اما در مقابل، بازیکن موس و کیبورد با اسنایپر در فاصلههای دور معمولاً موفقتر خواهد بود. با این حال، تفاوتها بسیار کمتر از چیزی است که جامعه بازی تصور میکند. در حالت چندنفره، آمارها تقریباً همچنان نزدیک به پنجاه-پنجاه هستند.
با توجه به اظهارات این توسعهدهنده، هیچ برنده مطلقی وجود ندارد. بازیکنان بهتر است از شیوهای که برایشان راحتتر است استفاده کنند. اگر روی کنسول به تجربه بازی میپردازند، میتوانند قابلیت کراسپلی را غیرفعال کنند و در آرامش بازی را ادامه دهند.