اخبار بازی

ناشران: بازی‌های با بودجه بالا خلاقیت کمتر و رویکردهای بدون ریسک را پیش خواهند گرفت

گیمفا

در کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی که دیروز به پایان رسید، متوجه شدیم ناشران بزرگ کمتر تمایل دارند که برای عناوین AAA ریسک کنند.

طی دو سال گذشته، بسیاری از گیمرها از صنعت AAA شکایت کرده‌اند که فقط به دنباله‌هایی با فرمول‌های اثبات شده تکیه می‌کنند و هیچ ریسکی را نمی‌پذیرند؛ رویکردی که متأسفانه اغلب به بازی‌های کمتر جذاب تبدیل می‌شود. خب، مثل اینکه احتمالاً در آینده شاهد تمایل بیشتری به این رویکرد از سوی ناشران خواهیم بود.

روزنامه بلومبرگ (Bloomberg) گزارش می‌دهد که در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی در سانفرانسیسکو که دیروز (جمعه) به پایان رسید، چندین مدیر به صراحت گفتند که باید منتظر بازی‌های کم‌ریسک‌تری در آینده باشیم؛ زیرا ساخت عناوین سرویس محور بسیار پرهزینه است و ناشران حاضر به انجام ریسک‌های بزرگ نیستند. در عوض، ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که بازی‌ها قویاً به فرانچایزهای شناخته شده با مفاهیم آزمایش شده تکیه کنند.

متأسفانه، این سخن به معنای کمتر تلاش کردن برای خلق چیزهای جدید است؛ رویکردی که طی چند سال اخیر طرفداران زیادی در صنعت ویدیو گیم پیدا کرده. خوشبختانه مقاله بلومبرگ (Bloomberg) همچنین نقل قول‌هایی از توسعه‌دهندگانی دارد که می‌خواهند زمینه‌های جدیدی را خلق کنند؛ اما اگر ناشران بزرگ مایل به تامین مالی آن‌ها نباشند، واقعاً انجام این کار دشوار خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا