منبع داخلی: Valve در حال ساخت یک کنسول خانگی است

بر اساس ادعای یک منبع داخلی، شرکت Valve در حال توسعه یک کنسول خانگی جدید است که رقیبی برای کنسولهای نسل فعلی سونی و مایکروسافت خواهد بود.
بازار کنسولهای بازی در حال حاضر تحت سلطه سه شرکت سونی، نینتندو و مایکروسافت قرار دارد. هرچند حضور ایکس باکس در این بازار طی سالهای اخیر بهطور چشمگیری کاهش یافته، اما همچنان یکی از برندهایی به شمار میرود که تأثیر قابل ملاحظهای در تحول صنعت بازیهای ویدیویی داشته است.
در کنار نینتندو سوییچ، ایکسباکس و پلیاستیشن، دستگاه دیگری به نام Steam Deck نیز در میان گیمرها محبوبیت بالایی دارد. با این حال، این دستگاه هنوز در زمره کنسولهایی که بر بازار تسلط دارند قرار نمیگیرد. با این حال، به نظر میرسد که شرکت Valve قصد ندارد Steam Deck در این موقعیت باقی بماند و در تلاش است تا جایگاهی فراتر برای خود در بازار کنسولها تثبیت کند.
طبق گزارش چند منبع داخلی، شرکت Valve در حال کار روی یک کنسول خانگی است که گفته میشود از نظر توان و طراحی، قابل مقایسه با PS5 و Xbox Series X/S خواهد بود. اگر این خبر صحت داشته باشد، با تحول مهمی در رقابت میان کنسولهای نسل بعدی روبهرو خواهیم بود.
Moore’s Law is Dead، یکی از منابع داخلی صنعت بازی، ادعا میکند که بر اساس یک افشای داخلی، Valve در حال توسعه کنسول جدید خود با قدرت پردازشی بالا است. گفته میشود این کنسول مبتنی بر APU جدید شرکت AMD با نام رمز Magnus خواهد بود. ظاهراً این پردازنده به احتمال زیاد در نسل بعدی پلی استیشن و ایکس باکس نیز به کار خواهد رفت.
در حالی که Steam Deck بیشتر به عنوان یک آزمایش از سوی Valve برای سنجش واکنش جامعهی گیمرها عرضه شده بود، اکنون طبق ادعای منابع داخلی، این شرکت دستگاه بعدی بعدی خود را بسیار جدیتر به عنوان یک کنسولی خانگی با پشتیبانی کامل، برنامهریزی بلندمدت و جاهطلبیهایی در سطح رقابت با بزرگان بازار دنبال میکند.
در جریان یک پادکست نیز اشاره کرد که سونی در حال پشتیبانی گسترده از Steam Deck است. جیمی میگوید با توجه به این که چندین بازی انحصاری پلی استیشن با برچسب Steam Deck Verified عرضه شدهاند، به نظر میرسد سونی در تلاش است تا این آثار روی پلتفرم جدید کاملاً بومی و روان اجرا شوند.
این موضوع گمانهزنیهایی را میان تحلیلگران و طرفداران به وجود آورده که شاید نوعی همکاری پنهانی میان سونی و Valve بیشتر در حوزه دستگاههای دستی و نه کنسولهای خانگی، در جریان باشد. در صورتی که چنین شراکتی واقعیت داشته باشد، میتواند تأثیر قابل ملاحظهای در بازار گیمینگ موبایل و دستی بگذارد؛ به خصوص در مقطعی که توجه به این بخش از صنعت روزبهروز در حال افزایش است.