مدیر Ubisoft: اعتبار بد شرکت تقصیر منتقدان و کینه خرابکاران است

مدتی قبل، مدیرعامل Ubisoft یعنی ایو گیلموت (Yves Guillemot)، در اظهارنظری عجیب، کاهش محبوبیت مجموعه جنگ ستارگان را علت شکست تجاری Star Wars Outlaws دانست. اخیرا نیز وی با بیان اینکه گیمرها بیشازحد به کیفیت بازیهای ویدیویی حساس هستند، منتقدین و بازیکنان را مقصر شرایط فعلی عناوین این شرکت معرفی کرده است.
چند سالی است که شرکت Ubisoft هدف انتقادها و حواشی مختلفی قرار میگیرد. ابراز انتقادها بیشتر به این دلیل است که یوبیسافت همانند گذشته، مخاطبان خود را در اولویت قرار نمیدهد و همانطور که از وضعیت فعلی پیداست، درگیر حواشیهای کمارزش شده است.
همانطور که میدانید، حضور شخصیت سیاهپوست یاسوکه در Assassin’s Creed Shadows، نفرت طرفداران این مجموعه قدیمی را برانگیخت. با وجود انتقادها، اما این شرکت همچنان قاطعانه روی تصمیم خود پافشاری کرد و باعث ایجاد مشکلات بیشتری برای خود شد. اخیرا حتی سهامداران این شرکت نیز از حضور یاسوکه در این بازی انتقاد کردند.
این موضوع صرفا بهخاطر Assassin’s Creed Shadows نیست؛ زیرا تقریبا هر بازی که طی چند سال گذشته توسط این شرکت منتشر شده، وضعیتی پایینتر از حد متوسط داشته است. اخیرا مدیرعامل این شرکت بهجای پذیرش اشتباهات خود، منتقدین را مقصر میداند و معتقد است کارزارهای نفرتپراکنی علیه عناوین این شرکت شکل گرفتهاند.
طبق اخبار منتشرشده، در جلسه اخیر بین سرمایهگذاران و مدیران این شرکت، مدیرعامل Ubisoft اذعان داشت نفرتپراکنی علیه این شرکت و محصولات آن، ظاهرا از سوی یک گروه سازمانیافته برنامهریزی میشود.
یوبیسافت بهدلیل انتقادهای آنلاینی که در قالب کارزارهای بزرگ کینهتوزانه و سازمانیافته شکل میگیرد و وظیفه انتقاد علیه محصولات، تیمها یا بیانیههای عمومی این شرکت دارد، با خطر آسیبدیدن اعتبار خود روبرو است.
اما متاسفانه این شرکت اشتباهات خود را قبول ندارد و دیگران را به خاطر وضعیت فعلی خود سرزنش میکند. دلیلی ندارد که اگر یک بازی مشکلات پیشین خود را برطرف سازد و به نیاز واقعی مخاطبان توجه کند (نه مخاطبانی که نماینده اکثریت نیستند)، با شکستهای متوالی روبرو شود.
وی همچنین میگوید که این کمپینها بهدلیل وجود مشکلات فنی بازیها یا اظهاراتی که توسط برخی افراد منتشر میشود، شکل میگیرند. اگرچه Ubisoft نسبتبه دیگر شرکتهای بازیسازی، بیشتر مورد انتقاد و هجمه قرار میگیرد، اما متاسفانه همیشه در تشخیص مشکل اصلی و برطرفکردن آن شکست میخورد.
اگر در یک بازی مشکلاتی وجود داشته باشد، طبیعتا طرفداران از آن انتقاد خواهند کرد و توسعهدهنده نیز باید آن مشکل را برطرف سازد، نه اینکه بازیکنان را به حساسیت بیشاز اندازه درباره کیفیت بازیها متهم کند.