مدیر IO Interactive: خلاقیت ما باعث شد تا حق ساخت بازی جیمز باند را به دست بیاوریم

احتمالا با IO Interactive، سازنده مجموعه Hitman، آشنا هستید. این شرکت اکنون در حال کار روی یک بازی اقتباسی از آیپی James Bond است که ۰۰۷ First Light نام خواهد داشت. اخیرا مدیر این شرکت گفته که عامل برتریدهنده آنها، رویکردهای خلاقانهشان است.
بیشک گیمرها از ترکیب این توسعهدهنده حرفهای و چنین عنوان مشهوری به وجد آمدهاند. گویا دلیل این همکاری تمرکز IO Interactive روی چیزی فراتر از صرفا تیراندازی و شلیککردن بوده که این فرصت بزرگ را نصیب آنها کرده است.
جاناتان لاکایل (Jonathan Lacaille)، مدیر مجموعه IO Interactive، در این زمینه میگوید:
عاملی که ورق بازی را به نفع ما برگردانده، رویکرد خلاقانهای بود که در توسعه سری Hitman پیش گرفتهایم. بیشک جیمز باند در فیلمهایش، ماموری خلاق و باهوش به تصویر کشیده شده و این موضوع در بازی آن نیز باید رعایت شود.
لحظه مورد علاقه من زمانی است که او یک آدمکش را در وان حمام با یک توستر میکشد.
وی در ادامه میگوید که ما همیشه انتخابهای مختلفی برای مقابله با چالشها داریم، بهطوری که مثلا میتوانید در آن محیطهای اجتماعی بزرگ یا فضاهای عمومی، به روشهای مختلف با شخصیتها تعامل داشته باشید. ما احساس میکردیم که اگر بخواهیم یک نسخه جدید از سری ۰۰۷ بسازیم، این نقطه قوت میتواند شروع خوبی باشد.
این واقعیت که تیراندازی و شلیک در هیتمن میتواند بدترین راه برای پیشبرد ماموریت باشد، بدین معنی است که رویکردهای ما برای توسعه یک بازی جدید از مجموعه جیمز باند کاملا مناسب است، زیرا این استانداردها شما را تشویق میکند تا کشت و کشتار را کمتر کنید.
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود میگوید:
Metro Goldwyn Mayer، صاحبامتیاز مجموعه جیمز باند، از ما خواسته بود تا این شخصیت را اصطلاحا به یک ماشین کشتار تبدیل نکنیم. آنها با گشادهرویی پذیرای ایدههای ما بودند و نظرات ارائهشده نیز برای ما مفید بود؛ چون بههرحال آن ها سالها با این فرنچایز کار کردهاند و مشارکتی فعال در پروژه نشان دادند.
از سوی دیگر، این همکاری قطعا یک سود دو طرفه خواهد بود، زیرا ما حدود دو دهه بر روی توسعه Hitman کار کردهایم و بسیاری از اعضا تیم در استودیو، مشتاق آغاز تجربهای جدید بودند. البته نه اینکه قصد کنار گذاشتن Hitman را داشته باشیم، اما قصد داشتیم در کنار این عنوان، از تواناییهایمان در ژانر جاسوسی نیز بهره بگیریم.
لاکایل همچنین میگوید که مجموعه جیمز باند در موارد زیادی الهامبخش Hitman بوده و وی این موضوع را رد نمیکند. همچنین وی میگوید وقتی پیشنهادات خود را به MGM دادند، در ابتدا شانس کمی برای این همکاری داشتند، زیرا بیش از ۱۰ سال بود که این شرکت به هیچ استودیویی اجازه ساخت یک بازی جدید از مجموعه جیمز باند را نمیداد، اما با تکیهبر ایدههای متفاوتی که داشتیم، این همکاری خیلی زود آغاز شد.