مدیر عامل آتاری: علاقهمند به بازسازی عنوان سایبرپانکی کلاسیک کوجیما هستم

اخیرا مدیرعامل شرکت آتاری، علاقهی خود را به بازسازی برخی از عناوین قدیمیتر مثل عنوان سایبرپانکی هیدئو کوجیما یعنی Snatcher ابراز کرده است.
وید روزن (Wade Rosen)، مدیرعامل آتاری اخیرا در مصاحبه با VGC، درباره رویکرد خود برای ریمیک و ریمستر کردن بازیها صحبت کرده و گفته است که باید در انجام این کار بین شرکتهای مطرح و عناوین یک تعادل برقرار کرد. استودیوهای آتاری مثل Digital Eclipse و Nightdive Studios اکنون در حال کار بر روی ریمستر Mortal Kombat: Legacy Kollection the Outlaws هستند که برای انتشار در سال جاری برنامهریزی شده است.
وی در این رابطه میگوید:
اگر فرصتی برای بازسازی عناوینی مثل Panzer Dragoon Saga یا Ogre Battle و یا حتی Snatcher داشتم، احتمالا این کار را انجام میدادم. نمیدانم که این بازسازیهای خوب از آب در میآید یا نه. اما شخصا فقط به این دلیل که دوست دارم روی بازسازی یکی از آنها تمرکز کنم، این کار را انجام میدادم. از سوی دیگر همه چیز باید در تعادل باشد. اگر آتاری فقط به این فکر کند که من میخواهم روی چه بازیهایی کار کنیم، قطعا خیلی دوام نمیآوریم.
عنوان Snatcher، دومین ساخته هیدئو کوجیما، یک بازی ماجراجویی سایبرپانکی است که در بخشهایی بهطور آشکار از دنیای Blade Runner الهام گرفته است. این بازی تا قبل از عرضه نسخه Sega CD که در سال ۱۹۹۴ منتشر شد، هرگز به زبان دیگری عرضه نشده بود. به گفته جرمی بلاستین (Jeremy Blaustein)، مترجم بازی، این نسخه از بازی کمی بیشتر از چند هزار کپی در کشور آمریکا به فروش رسانده بود. همین موضوع نیز تجربه این بازی را در حال حاضر (بدون پرداخت هزینههای گزاف برای خرید نسخه سگا سیدی یا متوسلشدن به دانلود غیرقانونی رام آن) تقریبا غیرممکن کرده است.