مدیر سابق سونی: کاربرد هوش مصنوعی در بازیها مانند Excel برای حسابداران است

شاون لیدن (Shawn Layden)، رییس سابق پلی استیشن میگوید تاثیر هوش مصنوعی بر بازیسازی مانند تاثیر نرمافزار Excel برای حسابداران است، در هر حال شما باید از دانش کافی برای بازی ساختن برخوردار باشید.
این روزها همچنان تخمینها و برآوردهای زیادی درباره تاثیر هوش مصنوعی بر آینده صنایع مختلف انجام میشود. برخی آن را جانشین نیروی انسانی میبینند و برخی دیگر از AI به عنوان ابزاری برای انجام سریعتر و بهتر کارها یاد میکنند. حتی شاون لیدن، مدیر سابق پلی استیشن نیز مجبور به صحبت درباره این موضوع شده است و برآوردهای انجام شده از هوش مصنوعی را برای صنعت ویدیوگیم تا حدود زیادی «اغراقآمیز» میداند. لیدن اعتقاد دارد که تحلیلگران در پیشبینی تاثیر هوش مصنوعی بر بازیسازی، زیادهروی میکنند و این تکنولوژی آنطور که انتظار میرود و مدیران ارشد فکر میکنند قرار نیست به کاهش هزینهها منجر شود؛ او در مصاحبهای با وبسایت Gamesindustry.biz میگوید:
من از سوی افرادی که در حوزه بازیسازی نیستند تخمینها و پیشبینیهای زیادی درباره تاثیر انقلابی احتمالی هوش مصنوعی بر بازیسازی میبینم. آنها میگویند که «راههایی برای تسریع برخی عملکردها و فرآیندها وجود دارد» اما من تاثیر هوش مصنوعی بر بازیسازی را مانند تاثیر نرمافزار Excel بر عملکرد حسابداران میبینم. در واقع، بهتر بود که حسابداران از ماکرو [دستورالعملهای از پیش نوشته شده برای جمع و حساب] استفاده کنند تا ماشین حساب، اما همچنان نیاز به حضور یک حسابدار با برخورداری از دانش لازم برای تشخیص اعداد و صحتسنجی جمعها و محاسبات حس میشود.
لیدن در ادامه، مسئله برونسپاری توسعه بازیها به شرکتهای خارجی را نیمهمرتبط با موضوع هوش مصنوعی میداند. او اشاره میکند روند برونسپاری در جهت کاهش هزینهها برای مدتها پیشرفت کرده و امروز، ارتباط میان تیمهای اصلی توسعه و منابع مهندسی در تایوان یا منابع هنری در مالزی، بیش از قبل بهینهسازی شده است؛ با این حال وی همچنان اطمینان قطعی ندارد که هوش مصنوعی و برونسپاری روند ساخت بازیها بتواند باعث کاهش هزینهها شود.