مدیر سابق ایکس باکس: از دروغین بودن دموی Killzone ۲ پلی استیشن با خبر بودیم

بیست سال پیش در مراسم E3 سال ۲۰۰۵، سونی ویدیویی از Killzone 2 را به عنوان نمادی از قدرت پلی استیشن ۳ در مقایسه با رقیب خود، ایکس باکس ۳۶۰ مایکروسافت به نمایش گذاشت.
با این حال، سونی بعدها اعتراف کرد که ویدیوی Killzone 2 در واقع فیلم گیمپلی نبوده و صرفاً یک «رندر هدف» برای الهامبخشی به تیم توسعه بوده است. اکنون پیتر مور، مدیر سابق ایکس باکس، افشا کرده که او از همان ابتدا میدانست دموی Killzone 2 «دروغ» بوده است.
مور در گفتوگو با The Game Business یادآوری کرد که سونی هنگام حضورش در سگا نیز ترفند مشابهی برای تحت تاثیر قرار دادن Dreamcast انجام داده بود. سونی اساساً تلاش کرد این استراتژی را بار دوم برای کمرنگ کردن عرضه ایکس باکس ۳۶۰ تکرار کند.
مور اظهار داشت:
این دقیقاً همان تاکتیک ساخت یک فیلم بسیار پرخرج بوده که وقتی بازی عرضه شد، کاملاً دروغین بود. من همان شب که آن را دیدم میدانستم. با خودم فکر کردم هیچ راهی وجود ندارد که آنها بتوانند چنین تجربهای را ارائه دهند. آنها همان کاری را با ما کردند که با سگا کرده بودند: «خب، ایکس باکس ۳۶۰ کوچولو در حال عرضه است اما پسران بزرگ با پلی استیشن ۳ خواهند آمد. پس بهتر است صبر کنید. چون ببینید ما چه کاری میتوانیم انجام دهیم.»
به گفته مور، روزنامهنگاران بازی نیز استراتژی سونی را تشخیص دادند و به سرعت به این نتیجه رسیدند که پلی استیشن ۳ آنقدر قدرتمند نیست که بتواند چنین سطحی از جزئیات را به صورت Real-Time ارائه دهد.
مور در ادامه به استراتژی مایکروسافت برای عرضه تدریجی ایکس باکس ۳۶۰ اشاره کرد و افزود که کسب حقوق انحصاری Call of Duty 2 نقش بسزایی در موفقیت این شرکت داشت.