اخبار بازی

فعلا عرضه Steam Deck 2 در اولویت کمپانی Valve نیست

دنیای بازی

در یک مکالمه‌ی ایمیلی میان وب‌سایت The Verge و Pierre-Loup Griffais [طراح کنسول دستی Steam Deck]، این طراح اظهار داشته است که برای عرضه‌ی Steam Deck 2 نیاز به تحقق پیشرفت‌های فنی مورد نیاز است که احتمالا تا سال ۲۰۲۵ محقق نمی‌شود. برای اطلاع از جدیدترین اخبار و رویدادهای بازی، با دنیای بازی همراه باشید.

اگر دوست دارید بدانید که جو حاکم بر یک بازار چگونه می‌تواند تغییری در عرض یک شب داشته باشد، به عرضه‌ی کنسول دستی Steam Deck توجه کنید. کمپانی Valve پس از سال‌ها سکوت و عدم مخابره‌ی یک خبر مهم، درست یک سال و نیم قبل یک کنسول دستی با نام بالا عرضه کرد که مورد استقبال بالایی قرار گرفت و تا سال جاری میلادی همچنان در راس پرفروش‌ترین‌‌های استیم قرار داشت. سخت‌افزار نسبتا قدرتمند و متناسب با یک کنسول دستی قابل حمل، تعداد قابل توجه بازی‌های بهینه‌سازی شده جهت اجرا روی این کنسول و البته برند معتبر Valve، از جمله ویژگی‌های مثبت آن بود.

این عرضه‌ی موفقیت‌آمیز باعث شد تا سایر کمپانی‌های توسعه دهنده برای عرضه‌ی محصول منحصر به فرد خود وارد عمل شوند و نتیجه‌ی آن، انتشار کنسول‌های Asus ROG Ally ،Ayaneo 2S و البته عرضه‌ی Lenovo Legion GO در هالووین امسال بود؛ اما نباید فکر کنید که کمپانی ولو برای رقابت با سایر رقبا به دنبال عرضه‌ی زودهنگام نسل بعدی این کنسول است، چرا که Pierre-Loup Griffais، طراح استیم دک در مصاحبه با وب‌سایت The Verge بیان داشته است که تحقق جهش فنی مورد نیاز برای عرضه‌ی کنسول جانشین هنوز رقم نخورده است؛ وی اضافه می‌کند که آن‌ها به دنبال تحویل یک عملکرد پایدار به توسعه دهندگان است و سازگاری بیش از پیش را روی کنسول جاری، جزو برنامه‌های خود می‌داند.

کمپانی ولو برای عرضه‌ی کنسول جانشین باید به سراغ ارتقای بیش از پیش سخت‌افزار کنسول جاری برود و البته این، تمام ماجرا نیست؛ چرا که از سوی دیگر، بهینه‌سازی سایر عناوین برای اجرا روی Steam Deck 2 روند زمان‌بر و مجزایی خواهد بود و عملا هزینه‌های جدیدی به کمپانی توسعه دهنده تحمیل می‌کند.

Steam Deck هم‌اکنون با ظرفیت‌های ذخیره‌سازی ۶۴، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت به ترتیب با قیمت‌های ۴۱۹، ۵۴۹ و ۶۷۹ دلار به فروش می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا