فروش کنسولهای ایکس باکس در ماه مه به پایینترین سطح تاریخ رسید

جدیدترین دادههای مربوط به فروش بازیهای ویدیویی در ایالات متحده نشان میدهند که برند ایکس باکس به تازگی بدترین ماه مه تاریخ خود را در زمینه فروش سختافزار تجربه کرده است.
آمار فروش سختافزار در ماه مه ۲۰۲۶ برای هیچیک از دو غول صنعت کنسولسازی مطلوب نبوده که دلیل اصلی آن، افزایش قیمتهاست. پیش از این گزارش شده بود که آمار فروش سختافزاری پلی استیشن در ماه مه به پایینترین سطح خود در ۲۵ سال گذشته سقوط کرده است، اما اکنون به نظر میرسد که ایکس باکس در وضعیت به مراتب بدتری قرار دارد.
جدیدترین اطلاعات درباره فروش سختافزار ایکس باکس در مه ۲۰۲۶ (در بازار ایالات متحده)، از طریق رشته پیامی جدید توسط مت پیسکاتلا، تحلیلگر صنعت بازی، در شبکه اجتماعی بلواسکای به دست آمده است. بر اساس این گزارش، کنسول نینتندو سوییچ ۲ پرفروشترین سختافزار در ماه مه ۲۰۲۶ و همچنین از ابتدای این سال تاکنون بوده است. پس از آن پلی استیشن در جایگاه دوم قرار گرفت و ایکس باکس رتبه آخر را به خود اختصاص داد. با این حال، ماه مه برای مایکروسافت بسیار فاجعهبار بود؛ چرا که از زمان آغاز ثبت آمارهای فروش در سال ۱۹۹۵، تعداد دستگاههای سختافزاری فروختهشده به پایینترین میزان ثبتشده برای یک ماه مه رسیده است.
افت فروش هر دو غول کنسولسازی مستقیما به افزایش اخیر قیمتها بازمیگردد که ناشی از کمبود قطعات و بالا رفتن هزینههای مربوط به حافظه رم و فضای ذخیرهسازی کنسولهاست.
ایکس باکس به تازگی از افزایش قیمت کنسولهای خود خبر داده است؛ تصمیمی که از ۱۰ مرداد (۱ اوت) اجرایی میشود و قیمت هر مدل را حداقل ۱۰۰ دلار افزایش میدهد. با این وجود، ممکن است این پایان ماجرا نباشد؛ چرا که این شرکت پیشبینی میکند قیمت قطعات حافظه و ذخیرهسازی تا پاییز سال ۲۰۲۷ به دو برابر افزایش یابد؛ مسئلهای که میتواند مجددا روی قیمت نهایی کنسولها تاثیر منفی بگذارد.