اخبار بازی

عملکرد خوب استودیوی Nixxes در نسخه PC بازی Horizon Forbidden West

گیمفا

بازی Horizon Forbidden West اخیراً بر روی PC منتشر شده است و به نظر می‌رسد این پورت به لطف کار استودیوی Nixxes روی آن، عملکرد مطلوبی را ارائه می‌دهد.

استودیوی نیکسس سافتور (Nixxes Software) وظیفه اصلی کار روی پورت نسخه‌ی PC بازی Horizon Forbidden West را برعهده داشت. این استودیوی مستقر در هلند پیش از آن که در سال ۲۰۲۱ توسط سونی خریداری شود، سابقه همکاری با استودیوهای Crystal Dynamics، Eidos Montreal و IO Interactive را در کارنامه خود داشته است.

این توسعه‌دهنده پس از اضافه شدن به زیرمجموعه سونی، روی نسخه‌ی PC عناوین Marvel’s Spider-Man Remastered، Marvel’s Spider-Man Miles Morales و Ratchet & Clank: Rift Apart کار کرده و در این میان تنها مورد سوم از مشکلاتی مانند Stuttering، عدم وجود ری تریسینگ در سخت‌افزارهای AMD و مشکل بارگذاری بافت‌ها رنج می‌برد. خوشبختانه عملکرد اخیر نیکسس در نسخه‌ی PC بازی Horizon Forbidden West مطلوب بوده است.

این بازی بر روی PC مانند پورت‌های قبلی سونی از ویژگی‌هایی مانند Ultrawide (نمایشگرهای ۲۱:۹ و ۳۲:۹)، DLSS، NVIDIA DLAA، NVIDIA Reflex، AMD FSR و قابلیت DirectStorage پشتیبانی می‌کنند. همچنین این به طور کامل از ویژگی‌های کنترلر دوال‌سنس مانند Haptic Feedback و Adaptive Triggers بهره می‌برد.

پیاده‌سازی محدوده دینامیکی بالا خوب به نظر می‌رسد، اگرچه نوار اسلایدر اصلی برای تنظیم حداکثر درخشندگی صفحه نمایش در حال حاضر عمل نمی‌کند. با این حال، اسلایدرهای Paper White، Shadow Boost و Highlight Boost به خوبی کار می‌کنند و بسیار بیشتر از آن چیزی هستند که کاربران HDR می‌توانند در بازی‌های معمول پلتفرم PC پیدا کنند.

در حالی که Horizon Forbidden West پشتیبانی بومی برای Dolby Atmos را ارائه نمی‌دهد، کاربران با نوار صوتی یا سیستم فراگیر سازگار با Atmos می‌توانند با موفقیت Atmos را در ویندوز فعال کنند و سپس از عملکرد upmixer موجود از طریق برنامه Dolby Access استفاده نمایند. با توجه به کیفیت بالای میکس صدای ۷.۱ که توسط توسعه‌دهندگان تهیه شده، نتیجه به طرز شگفت‌انگیزی خوب است.

بازی Horizon Forbidden West علی‌رغم داشتن یک جهان آزاد گسترده و پر جزئیات، تقریباً Stuttering در آن وجود ندارد و دارندگان سیستم‌های قدرمند می‌توانند بدون نگرانی بیش از حد در مورد عملکرد، روی فعال کردن تمام گزینه‌های گرافیکی تمرکز کنند. در یک تست انجام شده روی کارت RTX 4090، در حالت ۴K و در تنظیمات حداکثر گرافیکی، نسخه‌ی PC این بازی با بیش از ۷۰ فریم بر ثانیه اجرا شد.

با این حال، Horizon Forbidden West بر روی PC فاقد ری ترسینگ است. استودیوی Nixxes در مصاحبه با دیجیتال فاندری اعلام کرد که ری تریسینگ در ابتدا برای این نسخه در نظر گرفته شده بود، اما به دلیل وابستگی شدید به محیط‌های طبیعی مانند درختان و مقیاس بزرگ، این حالت کنار گذاشته شده است. با تمام این اوصاف، پورت PC این بازی مطلوب به نظر می‌رسد و تقریباً بی عیب و نقص عمل می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا