شرکت Bandai Namco به رکورد جدیدی در سودآوری رسیده است

کمپانی Bandai Namco در جدیدترین گزارش مالی خود به ثبت یک رکورد جدید اشاره کرده است. این ناشر توانسته تا در سهماهه نخست سال مالی ۲۰۲۶، شاهد افزایش ۷.۱ درصدی فروش خالص و ۱۷.۹ درصدی سود عملیاتی باشد.
در جریان جدیدترین آمار مالی منتشر شده از شرکت Bandai Namco، اعلام شد که درآمد حاصل از فرنچایز Mobile Suit Gundam، یک افزایش ۸۱.۲ درصدی را نسبت به سال مالی قبل تجربه کرده است؛ این کمپانی، دلیل افزایش چشمگیر درآمد حاصل از این فرنچایز را «همکاریهای بین گروهی» اعلام کرده است و یادآور شده که چنین رکوردی پیش از سالگرد ۵۰ سالگی فرنچایز مذکور در سال ۲۰۲۹ رقم خورده است. در جایگاه دوم پرفروشترین IP در سهماهه نخست ۲۰۲۶، فرنچایز One Piece قرار گرفته که نسبت به سال گذشته، ۱.۵ درصد کاهش یافته است.
در سهماهه نخست سال مالی ۲۰۲۶ منتهی به ماه مارس، فروش خالص کمپانی، چیزی نزدیک به دو میلیون دلار (۳۰۰ میلیارد ین) بوده که نسبت به بازه مشابه در سال گذشته، ۷.۱ درصد افزایش داشته است. در همین بازه زمانی، سود عملیاتی در حدود ۳۹۹ میلیون دلار (۵۱.۹ میلیارد ین) برآورد شده که ۱۷.۹ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است. در نهایت، سود عادی این مجموعه، ۳۶۹ میلیون دلار (۵۴.۶ میلیارد ین) اعلام شده که یک افزایش ۱۱.۴ درصدی را در مقایسه با سال قبل تجربه میکند.
در این گزارش، بخش دیجیتال برند مذکور (که شامل بازیهای ویدیویی است) از لحاظ فروش در سهماهه نخست ۲۰۲۶ شاهد یک افزایش ۱.۳ درصدی بوده که از ۷۱۶ میلیون دلار (۱۰۶ میلیارد ین) به ۷۳۰ میلیون دلار (۱۰۸ میلیارد ین) رسیده است. سود این بخش نیز با رشدی ۴۷.۷ درصدی از عدد ۹۹.۳ میلیون دلار (۱۴.۷ میلیارد ین) به ۱۴۷ میلیون دلار (۲۱.۷ میلیارد ین) ارتقا یافته است.
در ادامه آمار منتشر شده، مشخص شد که بازی موبایلی SD Gundam G Generation Eternal که در تاریخ ۲۷ فروردین (۱۶ آوریل) عرضه شد عرضه جهانی خوبی را تجربه کرده است. همچنین اعلام شد که بازی Elden Ring Nightreign که در روز نهم خرداد (۳۰ می) منتشر شد عملکرد مالی قابل قبولی داشته است. گرچه آمار فروش آن در بازه سهماهه مذکور مشخص نشد اما این برند ژاپنی تایید کرد که تاکنون بیش از پنج میلیون نسخه از این اثر به فروش رسانده است.
بخش بازیهای کنسولهای خانگی این شرکت نیز ۱۰.۸ میلیون واحد فروش داشته که مربوط به ۱۵ عنوان جدید منتشر شده (۳۳ بازی با احتساب بازیهای بومیسازی شده) در سهماهه ابتدایی سال مالی ۲۰۲۶ است. از این رقم، ۴.۶۲ میلیون نسخه مربوط به بازیهای جدیدا عرضهشده بوده و ۶.۱۳ میلیون نسخه نیز سهم بازیهای قدیمی است.
در نهایت، این کمپانی اعلام کرد که در سهماهه مالی دوم قصد دارد تا درآمد پایه خود را از طریق فروش بازیهای اصلی تقویت کند و روی درآمدزایی از محتوای شبکهای تمرکز بیشتری داشته باشد؛ گرچه انتظار میرود تا با عرضه بازیهای جدید، درآمد کلی شرکت از بخشهای محتوای شبکهای و بازیهای کنسولهای خانگی نیز افزایش یابد.