ساخت Cyberpunk 2 و Witcher 4 سرعت گرفت؛ پروژه مرموز سیدی پراجکت وارد مرحله تحقیق شد

تعداد نیروهای درگیر در ساخت The Witcher 4 و Cyberpunk 2 روز به روز بیشتر میشود، که این موضوع نشانهای از این است که این دو بازی به مراحل جدیتری از توسعه رسیدهاند. همزمان، سیدی پراجکت (CD Projekt) خبر داده که تیم تحقیقاتیاش هنوز در حال شکل دادن به پروژهی مرموزی به نام Hadar است.
تمامی این جزئیات در گزارش مالی ششماهه نخست سال ۲۰۲۵ سیدی پراجکت منتشر شد؛ گزارشی که نسخهای از آن در شبکه اجتماعی X به اشتراک گذاشته شده است.
طبق نمودار منتشرشده در این گزارش، بازی The Witcher 4 تا اواخر ماه آوریل با ۴۲۲ نفر در حال توسعه بود و این رقم تا پایان ماه جولای به ۴۴۴ نفر رسید. از سوی دیگر، تعداد افراد توسعه دهندهی Cyberpunk 2 هم برای نخستین بار از مرز سهرقمی گذشت و اعضای تیم مختص کار روی این بازی از ۹۶ نفر به ۱۱۶ توسعهدهنده افزایش یافت. در راستای جذب اعضای جدید در این شرکت لهستانی، میشائل نوواکُفسکی، مدیرعامل مشترک سیدی پراجکت، در ارائهای خطاب به سرمایهگذاران توضیح داد:
تلاشهای ما برای جذب نیرو طی سه ماه گذشته بهطور چشمگیری سرعت گرفته و در نتیجه، تعداد کل توسعهدهندگان مشغول به کار روی پروژههای مختلفمان ۱۰ درصد رشد داشته و به نزدیک ۸۰۰ نفر رسیده است.
البته نباید فراموش کرد این رشد تازه، در شرایطی اتفاق میافتد که سیدی پراجکت در سال ۲۰۲۳ بخشی از نیروهایش را اخراج کرده بود؛ موضوعی که حتی باعث شد تعدادی از کارکنان باقیمانده تصمیم به تشکیل یک تیم جدید بگیرند.
با توجه به اینکه Cyberpunk 2 حالا بهطور کامل از بخش تحقیقات سیدی پراجکت وارد بخش توسعه شده و مدتیست در مرحلهی پیشتولید قرار دارد، پروژهی مرموز Hadar اکنون گرانترین پروژه تحقیقاتی این شرکت محسوب میشود. در حالی که امروز تا حدی درباره The Witcher 4، Cyberpunk 2 و اسپینآف Witcher ساختهی استودیو Molasses Flood با نام Project Sirius اطلاعات داریم، Hadar همچنان چندین سال پس از معرفی اولیهاش در سال ۲۰۲۲، یک معما باقی مانده است.
میدانیم که این بازی یک داستان کاملاً اورجینال خواهد داشت و برخی آگهیهای شغلی هم نشان میدهند که با یک اکشن نقش آفرینی مبتنی بر مبارزات تنبهتن طرف هستیم، نوواکفسکی همچنین بهطور جالبی صراحتاً تأکید کرده که این پروژه «ترسناک کیهانی در ژاپن فئودالی» نخواهد بود؛ با این حال، جزئیات دیگری از این پروژه در دست نیست. در حال حاضر تیم ۲۲ نفرهی Hadar بهعنوان اصلیترین تمرکز بخش تحقیقات سیدی پراجکت شناخته میشود و همین موضوع باعث شده سرمایهگذاران این شرکت نیز بهاندازهی طرفداران کنجکاو باشند.
طی جلسهی تلفنی مربوط به گزارشات مالی ذکر شده، یکی از سرمایهگذاران بهطور مستقیم پرسید که آیا تا پایان سال جاری یا سال ۲۰۲۶ تصمیم مشخصی در مورد آیندهی این پروژه گرفته خواهد شد یا خیر. نوواکفسکی در پاسخ گفت:
پروژهی Hadar در واقع هنوز یک آیپی کانسپت است و نه یک پروژهی کامل برای توسعه. ما روی داستان و پسزمینهی بازی کار میکنیم؛ میتوان گفت که کمی نمونهسازی هم در زمینه گیمپلی انجام میشود، چون وقتی هدف نهایی ساخت یک بازی است، نمیتوان کاملاً از این مرحله صرفنظر کرد. اما مطمئن نیستم منظورتان از “تصمیم” دقیقاً چیست، اگر منظور این است که آیا وارد مرحله توسعه میشویم یا اینکه اصلاً بازی ساخته خواهد شد یا نه؟ ما میخواهیم این آیپی به نتیجه برسد، بنابراین تصمیم اصلی گرفته شده است. اینکه چه زمانی وارد توسعه میشویم، در زمان مناسب اعلام خواهد شد.
میتوان گفت تصمیم سیدی پراجکت برای معرفی Project Hadar همزمان با سهگانهی جدید Witcher و Cyberpunk 2 در حالی که این پروژه هنوز در مراحل بسیار ابتدایی قرار دارد، اقدامی غیرمعمول بوده است. با این حال، این میزان شفافیت میتواند برای جذب نیرو و جلب توجه بیشتر به این پروژه، مفید واقع شده باشد.