رئیس SEGA میگوید احیای این شرکت بزرگترین دستاورد دوران حرفهای او خواهد بود

شوجی اوتسومی، رئیس SEGA، احیای این شرکت را بزرگترین دستاورد دوران کاریاش میداند؛ حتی برای او مهمتر از ساخت پلی استیشن و Kingdom Hearts است.
شوجی اوتسومی، رئیس فعلی Sega که پیشتر روی PlayStation اولیه کار کرده بود و در شکلگیری همکاری میان Disney و Square Enix برای ساخت Kingdom Hearts نقش داشته، میگوید میخواهد با «احیای SEGA» شناخته شود.
سال ۲۰۲۴ بدون شک متعلق به Sega بود. این شرکت سال را با انتشار Like a Dragon: Infinite Wealth و Persona 3 Reload آغاز کرد و با Metaphor: ReFantazio که نامزد جایزه بازی سال شد، به پایان رساند. در نتیجه، Sega در Metacritic بهعنوان بهترین ناشر سال ۲۰۲۴ شناخته شد. حتی خارج از دنیای بازیها، Sonic the Hedgehog 3 در گیشه موفق ظاهر شد و به دومین فیلم اقتباسی از بازیهای ویدیویی تبدیل شد که در Rotten Tomatoes رده «تازه» دریافت کرده است.
در گفتوگویی با وبسایت The Game Business، زمانی که از شوجی اوتسومی درباره بزرگترین دستاورد او در دوران حرفهایاش سؤال شد، دورانی که شامل همکاری در ساخت پلی استیشن، بازیهای کلاسیک Dreamcast، ایجاد Kingdom Hearts و حتی بنیانگذاری Q Entertainment (که منجر به خلق Lumines شد) میشود، او پاسخ داد:
حالا که دوباره به سگا برگشتهام و روی احیای سگا کار میکنم… میخواهم بگویم این بزرگترین دستاورد دوران کاریام خواهد بود.
اوتسومی که در سال ۲۰۰۰ سگا را ترک کرده بود، در سال ۲۰۲۰ دوباره به این شرکت بازگشت. او اشاره میکند:
وقتی برگشتم، دیدم استودیوهای ژاپنی بیشتر به بازار داخلی توجه دارند، در حالی که سگا بین مخاطبان غربی هم خیلی محبوب است.
او میگوید پس از آن تصمیم گرفته شد که بازیها همزمان در ژاپن و دیگر کشورها و همچنین روی تمام پلتفرمها، از جمله PC، منتشر شوند. این سیاست را در انتشار بازیهایی مثل Like a Dragon: Infinite Wealth و Persona 3 Reload شاهد بودیم. او ادامه داد:
با تغییر سیستم، استودیوها شروع کردند به اینکه از مراحل اولیه برای جهانیبودن آماده شوند و طرز فکرشان را در توسعه بازی تغییر دادند.
بهنظر میرسد این رویکرد موفقیتآمیز بوده، چرا که سگا اکنون در روشنترین دوران خود از زمان Mega Drive قرار دارد.