دیجیتال فاندری دیگر توسط IGN کنترل نمیشود و اکنون مستقل است

طبق گزارشها، دیجیتال فاندری دیگر زیرمجموعه Eurogamer یا تحت مالکیت IGN نیست و به صورت کاملاً مستقل اداره میشود.
در طی ۱۵ سال گذشته، دیجیتال فاندری به معتبرترین منبع برای بررسی قدرت واقعی کنسولهای بازی، عملکرد بازیهای جدید و دلایل مشکلات فنی تبدیل شده است. حتی شرکتهایی مانند سونی و مایکروسافت، اغلب برای ارائه اطلاعات فنی به این رسانه مراجعه میکنند. طبق گزارشها از امروز، دیجیتال فاندری دیگر تحت مالکیت IGN قرار ندارد. مؤسس این مجموعه، آن را به صورت کامل خریداری کرده و حالا تیمی پنجنفره قرار است این رسانه را به صورت کاملاً مستقل اداره کند.
ریچارد لیدبتر، مؤسس و سردبیر دیجیتال فاندری، میگوید خرید این مجموعه کار چندان سختی نبود، زیرا او تنها لازم بود ۲۵٪ از سهم شرکت را بخرد. او از سال ۲۰۱۵ صاحب ۵۰٪ از سهام بود زیرا نیمه دیگرش را برای تأمین مالی کانال یوتیوب دیجیتال فاندری به Eurogamer فروخته بود. مالکیت این ۵۰٪ در ادامه به Gamer Network، سپس ReedPop و در نهایت به IGN رسید. اما امسال، IGN ناگهان گزارش داد میخواهد سهمش را بفروشد (۲۵٪ به لیدبتر و ۲۵٪ به مؤسس Eurogamer). لیدبتر اذعان میکند همین ۲۵٪ از یک خانه هم گرانتر بود و این بزرگترین چیزی میباشد که تا حالا خریده است.
طبق ادعای لیدبتر رسانه دیجیتال فاندری در حال حاضر سودآور است و بدون وجود شرکتها میتوانند بهتر عمل کنند. او توضیح میدهد که قبلاً برای هر سرمایهگذاری جدیدی باید با طرف مقابل توافق میکرد و این کار سادهای نبود. همچنین او گفت:
وقتی بخشی از یک شرکت بزرگ باشید، نوآوری قربانی اعداد و ارقام میشود.
در حال حاضر، تیم دیجیتال فاندری با چالش نداشتن یک پلتفرم مناسب برای انتشار محتوای متنی روبهرو است. اگرچه دامنه digitalfoundry.net را در اختیار دارند، اما فعلاً تنها برای هدایت کاربران به یوتیوب از آن استفاده میشود. آنها قصد دارند با استفاده از آرشیو ۲۰ ساله خود یک وبسایت کامل را راهاندازی کنند. همچنین برنامههایی مثل راهاندازی پادکستی در مورد بازیهای کلاسیک و مصاحبههای بیشتر با توسعهدهندگان در دستور کار است. با این حال، تیم قصد ندارد رویکرد اصلی دیجیتال فاندری را تغییر دهد و همچنان بر سه حوزه اصلی (بازیهای PC، بازیهای کلاسیک و تحلیل عملکرد کنسولها) تمرکز خواهد داشت. محتوای تولیدی نیز عمدتاً رایگان باقی میماند.