در طراحی سیستم ساخت و بهینهسازی کاراکترهای بازی Borderlands 4 از Baldur’s Gate 3 الهام گرفته شده است

به گفته طراح استودیوی Gearbox، برای طراحی سیستم ساخت و بهینهسازی کاراکترها در بازی Borderlands 4 از عناوین موفقی مثل Baldur’s Gate 3 الهام گرفته شده است.
بازی Borderlands 4 بیش از پیش در جهت جلب رضایت طرفداران ژانر نقشآفرینی (RPG) قدم برمیدارد. در این بازی بازیکنان میتوانند به شیوهای منحصر به فرد، به ساخت و شخصیسازی کاراکترها بپردازند. اخیراً نیک ترستون، طراح ارشد شخصیتهای بازی Borderlands 4، با اشاره به ویژگیهای مثبت دو عنوان Baldur’s Gate 3 و Path of Exile، از تاثیر این دو بازی بر رویکردش در طراحی سخن گفته است. او با اشاره به شخصیت Amon (بزرگترین شکارچی گنج) گفت:
اینکه یک شخصیت نیرومند و قوی باشد، حس خوبی دارد، اما اگر فقط همین ویژگی را داشته باشد، خیلی ساده و تکراری میشود. البته، شخصیت Amon در Borderlands 4 اینطور نیست و بازی هم به صورت کلی اینگونه طراحی نشده است. Amon گذشته و داستان جالبی دارد و در کنار قدرت زیادش، ۸۷ قابلیت غیرفعال دارد. علاوه بر این، سیستمهای Augment و Capstone هم وجود دارند که میتوانند مهارت بازیکنان را از طریق درخت مهارت به شکل چشمگیری تغییر دهند. پس هر بازیکن میتواند شخصیت Amon را کاملاً متفاوت بسازد.
به نظر میرسد بازی جدید استودیوی Gearbox اینبار تمرکز بیشتری روی بخش نقشآفرینی دارد. البته این موضوع عجیب نیست، چون ترستون هم اظهار کرده از بازیهایی مثل Path of Exile و Baldur’s Gate 3 الهام گرفته است. خود او نیز جزو بازیکنانی میباشد که دوست دارد همه چیز را تا حد ممکن بهینه کند و از حداکثر توانایی یک کاراکتر استفاده نماید. ترستون در این رابطه گفت:
وقتی یک عنوان اکشن نقشآفرینی را تجربه میکنم، میخواهم بازی را هرچه سریعتر تمام کنم و آسیب زیادی به دشمنان وارد نمایم. البته دوست دارم این کار را به روشی خودم انجام دهم. شخصیتهای قبلی فرانچایز ما خیلی روی یک رویکرد خاص متمرکز بودند. اما برای من همیشه مهم بوده که افراد بتوانند از این شخصیتهای جذاب به روشهای مختلفی استفاده کنند.
به گفته ترستون، سیستم ساخت و بهینهسازی کاراکترهای بازی Borderlands 4 طوری طراحی شده که هر بار حس یک تجربه تازه را به شما منتقل کند. او گفت:
در نسخههای قبلی Borderlands گاهی انتخاب کاراکترهای مشابه چندان جذاب به نظر نمیرسید، چون عملکرد مشابهی را شاهد بودیم. هدف ما هنگام طراحی Borderlands 4 این بود که بازیکنان تنوع و تفاوت در انتخابها و سبک بازی را حس کنند. ما میخواستیم اگر چهار نفر در یک گروه شخصیت Amon را انتخاب میکنند، هر کدام ویژگیها و تواناییهای متفاوتی داشته باشند.