اخبار بازی

خرید کامل آیتم‌های کراس‌اور Diablo 4 هزینه‌ای ۱۸۵ دلاری دارد

گیمفا

شرکت اکتیویژن بلیزارد به‌دلیل عرضه‌ی آیتم‌های تزئینی با قیمت‌های بسیار بالا، سابقه‌ای بحث‌برانگیز دارد؛ سابقه‌ای که به‌سختی می‌توان آن را ناعادلانه علیه اکتیویژن دانست. به‌نظر می‌رسد این شرکت در سال‌های اخیر مرزهای تعریف‌شده‌ی پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای را جابه‌جا کرده است. نمونه‌ی اخیر آن، کراس‌اور بزرگ بازی Overwatch 2 با مجموعه‌ی Persona 5 است که قیمت آن از نسخه‌ی کامل Persona 5 Royal نیز فراتر رفته است.

با این حال، اگر تصور می‌کنید این مورد بدترین نمونه‌ی قیمت‌گذاری بوده، کافی‌ست لحظه‌ای به وضعیت بازیکنان Diablo 4 فکر کنید؛ چرا که بلیزارد به‌تازگی قیمت‌های مربوط به کراس‌اور بزرگ این بازی با مجموعه‌ی Starcraft را در آخر هفته‌ی گذشته اعلام کرده است. این کراس‌اور شامل شش اسکین اختصاصی برای کلاس‌های مختلف، یک ماونت Zergling و یک پت می‌شود. اگر قصد داشته باشید تمام آیتم‌های این کراس‌اور را تهیه کنید، باید حداقل ۱۸۵ دلار پرداخت کنید.

طبق گزارش منتشرشده توسط PCGamesN، هر یک از اسکین‌های کراس‌اور و ماونت Zergling به‌صورت جداگانه ۲۸۰۰ واحد پلاتین قیمت دارند، در حالی که پت با قیمت ۲۵۰۰ واحد عرضه می‌شود. مجموع این آیتم‌ها به ۲۲۱۰۰ واحد پلاتین می‌رسد. مشکل اصلی اینجاست که بزرگ‌ترین بسته‌ی پلاتینی که بلیزارد برای فروش ارائه می‌دهد، ۱۸۵۰۰ واحد است. بنابراین، بازیکن باید با محاسبه‌ی دقیق، بسته‌هایی را خریداری کند که مجموع آن‌ها به مقدار مورد نیاز نزدیک باشد و پلاتین اضافه‌ی زیادی باقی نماند.

با خرید بسته‌ی ۱۸۵۰۰ واحدی، به‌همراه بسته‌های ۲۸۰۰ و ۱۰۰۰ واحدی، بازیکن می‌تواند تمام آیتم‌های کراس‌اور را تهیه کرده و مقدار هدررفت پلاتین را به حداقل برساند. با این حال، خرید این مقدار پلاتین در مجموع ۱۸۵ دلار یا ۱۵۵ پوند هزینه خواهد داشت، مبلغی که برای شش اسکین، یک ماونت و یک پت بسیار بالا به‌نظر می‌رسد. برای مقایسه، در تخفیف فعلی فروشگاه استیم، با این مبلغ می‌توان بازی Diablo 4 را هشت بار خریداری کرد.

نکته‌ی عجیب‌تر اینجاست که بلیزارد برای این کراس‌اور با هیچ شرکت خارجی همکاری نکرده است، برخلاف اسکین‌های گران‌قیمت مجموعه‌ی Berserk که نیازمند دریافت مجوز بودند. بلیزارد هم سازنده‌ی Diablo 4 است و هم خالق مجموعه‌ی Starcraft، بنابراین هیچ هزینه‌ی لایسنس یا عامل خارجی برای افزایش قیمت وجود نداشته است. به‌نظر می‌رسد این قیمت‌گذاری صرفاً تصمیم داخلی شرکت بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا