خالق سری Ori: پلی استیشن ۵ منطقیترین انتخاب برای عرضه کنسولی است

Moon Studios، سازنده فرنچایز Ori و عنوان No Rest for the Wicked، اعلام کرد بازی جدیدش ابتدا برای PS5 عرضه میشود. توماس ماهلر میگوید در حال حاضر پلی استیشن منطقیترین انتخاب است.
No Rest for the Wicked، اثر جدید تیم خلاق Moon Studios، هماکنون به صورت دسترسی زودهنگام روی کامپیوتر (از طریق استیم) قابل تجربه است و پیشتر اعلام شده که در زمان عرضه نهایی، برای PS5 نیز عرضه خواهد شد.
این نوعی تغییر رویکرد برای استودیو به حساب میآید، چرا که تا به این لحظه هیچیک از بازیهایش را برای پلتفرم پلی استیشن منتشر نکرده است. دو بازی Ori در نهایت برای Nintendo Switch پورت شدند، اما خبری از نسخه PS4 و PS5 نیست.
توماس ماهلر (Thomas Mahler)، مدیرعامل استودیو، در پلتفرم Discord حرفهایی زد که توجهات زیادی را به خود جلب کرد؛ او درباره عرضه روی پلتفرمهای مختلف نوشت:
با توجه به شرایط فعلی بازار، ممکن است فقط بازی را روی PS5 و شاید Switch 2 عرضه کنیم. باید با مایکروسافت مذاکره صورت گیرد تا ببینیم عرضه روی ایکس باکس منطقی خواهد بود یا خیر.
پس از اظهارنظرها، ماهلر در پلتفرم X (توییتر سابق)، او شفافسازی کرد که در نهایت انتظار دارد بازیشان برای تمام پلتفرمها عرضه شود، اما در حال حاضر «فقط با نگاه به اعداد و ارقام، PS5 منطقیترین انتخاب است».
ما میدانیم که PS5 بیش از ۷۷.۷ میلیون دستگاه فروش داشته، در حالی که تخمین زده میشود فروش ایکس باکس به کمتر از نصف این مقدار رسیده باشد. Switch 2 هم بهتازگی عرضه شده، اما شروع بسیار قدرتمندی داشته است و احتمالاً خیلی سریع، از نظر فروش به دیگر کنسولها خواهد رسید. ماهلر در توییتی نوشت:
ما میخواهیم از کنسولها پشتیبانی کنیم و وقتی فقط به آمار نگاه میکنید، PS5 هماکنون منطقیترین گزینه است. در نهایت بازی روی همه پلتفرمها عرضه میشود، اما احتمالاً نه بهصورت همزمان!
در همین حال، بحثهایی هم در مورد توانایی ایکس باکس برای فروش بازیها خارج از سرویس گیم پس مطرح است. هرچند اطلاعات دقیق و مستندی درباره آن وجود ندارد، اما اغلب دیده میشود که بازیها روی PS5 به دلیل پایگاه کاربری گستردهتر و تمرکز کمتر روی سرویسهای اشتراکی، فروش بهتری دارند.