اخبار بازی

جیم رایان: کنسول PS2 مجموعا ۱۶۰ میلیون واحد فروخته است

گیمفا

مدیرعامل پلی استیشن به تازگی آخرین آمار مجموع فروش کنسول PS2 را اعلام کرده است.

از نگاه بسیاری PS2 بهترین کنسول بازی تاریخ محسوب می‌شود. این دستگاه که برای اولین بار بیش از دو دهه پیش به بازار عرضه شد، از بسیاری جهات از جمله واحدهای فروخته شده، بی‌رقیب باقی مانده است.

بر کسی پوشیده نیست که دومین تلاش سونی در تولید کنسول‌های خانگی، پرفروش‌ترین سیستم صنعت بازی را به وجود آورد. با این حال، پادکست اخیر پلی استیشن تأیید می‌کند که فروش PS2 حتی بالاتر از حد انتظار بوده است.

جیم رایان (Jim Ryan)، مدیرعامل پلی استیشن که به‌زودی سونی را ترک می‌کند، این موضوع را تایید کرده است. او پس از گذشت بیش از سی سال فعالیت در سونی، در سال گذشته بازنشستگی خود را اعلام کرد. وی با یادآوری لحظات مورد علاقه خود در مورد بخش سرگرمی‌های تعامل سونی، خاطرات کنسول PS2 را در اوایل دهه ۲۰۰۰ به یاد آورد و به مجموع فروش ۱۶۰ میلیون واحدی این دستگاه اشاره کرد.

این یک آمار جدید است و سونی پیش از این فروش دقیق PS2 را تایید نکرده بود. برآوردها حاکی از فروش این کنسول در حدود ۱۵۵ میلیون واحد بوده است. این موضوع همچنین نشان می‌دهد فروش آخرین کنسول نینتندو ممکن است دیگر نتواند به PS2 برسد. کنسول نینتندو سوییچ اخیراً به فروش نزدیک به ۱۴۰ میلیون واحد رسیده است. با توجه به نیاز به فروش ۲۰ میلیون واحد دیگر، این هدف بسیار دشوارتر از چند ماه پیش به نظر می‌رسد.

تصمیم سونی برای عرضه PS2 با درایو DVD بخش عمده‌ای از موفقیت آن بود. این دستگاه به دلیل قابلیت‌های DVD خود به یک کنسول محبوب در نزد بسیاری از گیمرها تبدیل شد و ثابت کرد که رویکرد آینده‌نگر سونی در آن زمان موفقیت‌آمیز بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا