اخبار بازی

ثبت اختراع جدید Sony: واکنش کنترلر به صدای کاربر

گیمفا

Sony در صنعت گیمینگ، نوآوری‌های بسیاری را به ارمغان آورده و در بسیاری از حوزه‌ها پیشرو بوده است. اکنون شاهد یک ثبت اختراع جدید توسط این شرکت هستیم.

به کمک این ثبت اختراع، کنترلر نسبت به صدای بازیکنان یا شخصیت‌های درون بازی واکنش نشان می‌دهد. به عبارت دیگر، میکروفون کنترلر، صدای شما، گفت‌وگوی NPCها و چت گروهی را ضبط می‌کند و در مواقع خاصی با شنیدن یک واژه یا یک جمله از طریق لرزش کنترلر، به آن صدا واکنش نشان می‌دهد یا صدایی را پخش می‌کند.

این پتنت با عنوان «بازخورد تماسی به صدای کاربر»، می‌خواهد نحوه عملکرد لرزشی کنترلر را در طول بازی، بهبود بخشد. Sony در این ثبت اختراع عنوان کرده که می‌خواهد از صدای گیمرها و شخصیت‌های درون بازی برای افزایش عمق گیم‌پلی، استفاده کند.

برای ارتقای تجربه حسی، در زمانی که کاربر برای بیان احساسات یا تجربیات خود حرفی می‌زند، صدای او توسط کنترلر ضبط شده و توسط API کنترلر پردازش می‌شود. Sony می‌گوید:

API، صداهای ضبط شده را به صورت لرزش روی کنترلر پخش می‌کند. این صداها ممکن است از درون بازی یا چت گروهی ضبط شده باشند.

این ثبت اختراع در مورد دو قابلیت صحبت می‌کند. قابلیت اول به بازیکنان اجازه می‌دهد تا صدای خود را ذخیره کنند و بعداً آن را به صورت لرزش روی کنترلر، پخش کنند. گزینه دوم، به بهبود کیفیت صدای بازیکنان در طول گیم‌پلی کمک می‌کند.

API، صداها را در لحظه به صورت لرزشی روی کنترلر پخش می‌کند. این صداها امکان دارد از طریق اسپیکر کنترلر نیز پخش شوند.

در مجموع، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که افزودن بازخورد لرزشی به صدای گیمرها، عمق بیشتری به گیم‌پلی اضافه کند. این کار ممکن است باعث غوطه‌وری بیشتر گیمر شود و به دیگران کمک کند تا در خلال شرایط پرآشوب بازی‌، صداها را بهتر درک کنند. با این حال، کاربردهای دیگر این ویژگی هنوز نامشخص است.

فناوری لرزشی پلی استیشن یک دستاورد قابل تقدیر است اما تنها نوآوری Sony در زمینه صدا نیست. این شرکت در گذشته یک پتنت برای «سیستم صوتی پویا» ثبت کرد که می‌توانست موسیقی بازی را بسته به گیم‌پلی تغییر دهد. همچنین پیش‌تر پتنت دیگری برای حذف توهین‌های کلامی از چت صوتی ثبت کرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا