توسعه دهنده سابق Dead Island 2 از دلایل تاخیر طولانیمدت آن پرده برداشت

از جمله عناوین درخشان دنیای ترس و بقا، باید به مجموعه Dead Island اشاره کرد که با گردهمآوردن ترکیب جذابی از مکانیزمهای مختلف، توانست در دل بسیاری از مخاطبان جا باز کند. یکی از مهمترین نکات پیرامون این عنوان، مدتزمان بسیار طولانی فرآیند توسعه آن است که اخیرا یکی از مدیران این پروژه، دلایل آن را افشا کرده است.
مارتین وین (Martin Wein)، رئیس سابق بخش ارتباطات Deep Silver بهتازگی در نشست خبری Develop:Brighton به دلایلی که منجر به یک دهه تاخیر در عرضه Dead Island 2 شده بود، پرداخته و اذعان داشته است که خود و تیم تولید این مجموعه که در توسعه پروژه نقش زیادی داشتهاند، عملا مهمترین دلیل تاخیر ۸ ساله این عنوان هستند.
وی در این زمینه میگوید که آنها یا باید عرضه بازی را به مدتی طولانی عقب میانداختند و یا آنکه ریسک عرضه یک محصول ضعیف که ضربه جبرانناپذیری به این مجموعه وارد میکرد را میپذیرفتند. با این حال Deep Silver تصمیم درست و منطقیتر را اتخاذ کرد و نتیجه آن یک عنوان محبوب و بهیاد ماندنی شد.
هنگامی که ناشر Dead Island 2 بر توسعه آن نظارت داشت، مارتین وین رئیس بخش ارتباطات Deep Silver بود. Techland که بهعنوان توسعهدهنده اصلی Dead Island شناخته میشود، آن زمان فرآیند توسعه و تولید Dying Light را پیش میبرد و Deep Silver را مسئول انتخاب یک استودیو (از بین استودیوهای متعدد) برای پیشبرد پروژه Dead Island 2 کرده بود.
تقریبا یک دهه قبل از انتشار Dead Island 2، اولین پیشنمایش آن در رویداد E3 منتشر شد. مارتین وین میگوید که آن زمان Deep Silver از پیشنمایش منتشرشده رضایت زیادی داشت؛ با این حال طی چند هفته و بعد از بررسی دقیقتر و عمیقتر بازی، این شرکت از عنوان در دست ساخت، رضایت کافی پیدا نکرد و نشانههایی واضح از فروش پایین و نابودی این فرانچایز دیده شد. او در این باره گفت:
حدود ۳ تا ۴ هفته به بررسی پروژه پرداختیم و همگی به این نتیجه رسیدیم که بازی در دست ساخت، یک افتضاح بهتماممعنا است. این بازی هیچ ربطی به آن Dead Island جذاب و سرگرمکننده نداشت. نتیجه اولیه کار، یک بازخورد بسیار وحشتناک بههمراه داشت. بههمیندلیل با تیم توسعه جلسات متعددی داشتیم و آنها از ما خواستند تا توسعه این بازی را خودشان برعهده بگیرند.
قرار بود Dead Island 2 در سال ۲۰۱۵ منتشر شود، اما پس از چند بار دستبهدستشدن پروژه بین استودیوهای مختلف، در نهایت این عنوان جهانباز زامبیمحور توسط Dambuster Studios در سال ۲۰۲۳ عرضه شد. مارتین وین و تیمش سالها پیش تصمیمی سرنوشتساز برای حفظ این فرانچایز گرفتند تا بدین ترتیب یکیاز طولانیترین دورههای توسعه یک بازی را شاهد باشیم. وی اعتقاد دارد که تصمیم آنها در آن زمان کاملا درست و منطقی بود.
گاهی اوقات باید تصمیمهای سختی بگیرید. زیرا در آن زمان میتوانستیم بهخاطر انتظار بازیکنان، یک بازی افتضاح منتشر کنیم که اوایل هم فروش خوبی کسب میکرد اما در نهایت این مجموعه کاملا نابود میشد. بهنظر من در آن زمان Deep Silver کار درست را انجام داد و Dead Island 2 در نهایت به یک موفقیت تجاری بزرگ تبدیل شد. زیرا آنها بودند که اعتقاد داشتند باید یک بازی جذاب و سرگرمکننده برای گیمرها عرضه کنند.
سرانجام، Dead Island 2 در سال ۲۰۲۳ منتشر شد و موفقیت تجاری بزرگی را به همراه داشت. این عنوان با نمایش یک محیط بزرگ و جهانباز، ترکیب جذاب شخصیتها و موتور منحصر بهفردی که خشونت را کاملا عریان به رخ میکشد، نام خود را در اذهان میلیونها بازیکن ثبت کرد.