اخبار بازی

توسعه‌دهنده Battlefield 6: مقیاس نقشه همه‌چیز نیست

گیمفا

با انتشار نسخه بتای Battlefield 6، هزاران نفر از طرفداران این مجموعه مشغول تجربه آن شده‌اند. در همین حال، برخی از بازیکنان معتقدند که محیط و نقشه‌های این بازی کوچک هستند. این موضوع با واکنش مدیر بخش طراحی این بازی روبه‌رو شد.

در مصاحبه اخیر رسانه VGC با شاشانک اوچیل (Shashank Uchil) مدیر بخش طراحی Battlefield 6، و فصاحت سلیم (Fasahat Salim) از استودیوی Criterion Games، آن‌ها کاهش مقیاس نقشه‌ها در این بازی را یک تصمیم آگاهانه تلقی کردند. گویا این کار با هدف گرایش بیشتر گیمرها به سبک‌های خاص بازی و در عین‌حال کاهش حجم نقشه در کنار ارائه یک محیط متراکم‌تر، جالب‌تر و تخریب‌پذیرتر انجام شده است. شاشانک اوچیل درباره این موضوع می‌گوید:

ما می‌خواستیم نقشه‌ای طراحی کنیم که برای هر نوع بازیکنی مناسب باشد. گاهی اوقات گیمرها دوست دارند در نقش سربازان پیاده‌نظام ظاهر شوند و باید مطمئن می‌شدیم که نقشه‌های خوبی برای این دسته از بازیکنان داریم.

با وجود این گفته‌ها، رشد سریع سخت‌افزارها و بازی‌های بتل رویال سبب شده تا بازیکنان انتظار نقشه‌هایی بسیار بزرگ‌تر و گسترده‌تر نسبت به عناوین قبلی را داشته باشند. شاشانک در ادامه صحبت‌هایش می‌گوید:

مقیاس نقشه همه چیز نیست و معیاری برای خوب بودن نقشه به حساب نمی‌آید. اگر یک نقشه واقعا بزرگ بسازید، باید آن را با اجزاء مختلف پر کنید. این کار بازی را شبیه به عناوین جهان‌باز می‌کند و شما مجبور می‌شوید در بعضی بخش‌های نقشه کم‌کاری کنید.

به بیانی ساده‌تر، تیم طراحی Battlefield 6 به‌جای تمرکز بر کمیت و بزرگی نقشه، روی کیفیت و جزئیات آن تمرکز کرده است.

بازی Battlefield 6 در تاریخ ۱۰ اکتبر (۱۸ مهر) برای PC، پلی‌ استیشن ۵، و ایکس‌ باکس سری ایکس/اس عرضه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا