توسعهدهنده: حالت اول شخص از ابتدا برای Indiana Jones and the Great Circle درنظر گرفته شده بود

زمانی که بازی Indiana Jones and the Great Circle معرفی شد، بسیاری از کاربران ایکس باکس آن را به عنوان پاسخی مستقیم به فرنچایز Uncharted تلقی کردند. با این حال، زمانی که اولین نمایش از گیمپلی آن منتشر شد، تعداد قابل توجهی از مخاطبان از این موضوع متعجب شدند که بازی از زاویه دید اول شخص روایت میشود.
در نهایت مشخص شد که استودیوی MachineGames از همان ابتدا هرگز زاویه دیدی غیر از اول شخص را برای بازی مدنظر نداشته است.
طی مصاحبهای با وبسایت GamesRadar در جریان رویداد Develop:Brighton، ینس اندرسون (Jens Andersson) کارگردان طراحی Indiana Jones and the Great Circle، اعلام کرد که زاویه دید اولشخص برای تیم مشخص شد و از ابتدا تصمیم قطعی تیم توسعه بوده است.
اندرسون در این باره افزود:
ما این زاویه دید را دوست داریم و یکی از بهترین راهها برای روایت داستان است. اگر قرار است ایندیانا جونز باشید، باید از نگاه او دنیا را ببینید؛ باید حس کنید که خودِ او هستید.
سابقه استودیوی MachineGames در توسعه بازیهای اول شخص، مانند سری Wolfenstein، نیز در اتخاذ این تصمیم مؤثر بوده است. با این حال، با تجربه کامل بازی مشخص میشود که استفاده از زاویه دید اول شخص کاملاً به نفع تیم توسعه عمل کرده است. انتظار نمیرفت بخشهایی مانند پلتفرمینگ و تاب خوردن با شلاق در دید اول شخص هم بهشکل شهودی و روان طراحی شوند، چرا که مخاطبان معمولاً به حل معماهای محیطی از دید سوم شخص عادت دارند.
البته به گفته ینس اندرسون، زاویه دید بازی حتی سختترین بخش توسعه هم نبوده است. وی در این باره گفت:
البته که این بخش سالها طول کشید، ولی سختترین بخش ساخت بازی نبود. بخشهای زیادی دیگری وجود داشتند که حتی تا اواخر مراحل توسعه، هنوز به درستی پیادهسازی نشده بودند.
از سوی دیگر، بسته الحاقی این بازی The Order of Giants پاییز امسال منتشر خواهد شد. اگرچه هنوز خبری رسمی از ساخت دنباله وجود ندارد، اما طبق گزارشها، کمپانی دیزنی، دارنده امتیاز این مجموعه، از عملکرد MachineGames رضایت داشته و تمایل دارد ساخت بازیهای بیشتری از Indiana Jones ادامه یابد.