توسعهدهنده بازی The Last of Us: تلاش برای افزایش واقعگرایی در حال خراب کردن دنیای بازیها است

یک توسعهدهنده سابق استودیوی ناتی داگ که روی بازی The Last of Us نیز کار کرده، باور دارد توجه بیش از حد به واقعگرایی به ضرر صنعت بازیهای ویدیویی تمام شده است.
طی چند سال اخیر، سطح جلوههای بصری دنیای بازیهای ویدیویی به نقطهای رسیده است که شاید آسیب زننده باشد. در حال حاضر، بازیهای AAA به زمان و هزینه بیشتری برای توسعه نیاز دارند تا جلوههای بصریای را ارائه دهند که فقط کمی بهتر از بازیهای شش یا هفت سال پیش میباشند. به همین دلیل، کاربران شبکههای اجتماعی اخیراً اعلام کردند که تلاش بیش از حد برای ایجاد سطح بالایی از واقعگرایی در بازیها، روی صنعت بازیسازی تاثیر منفی گذاشته است. در ادامه این صحبتها، یک توسعهدهنده که سابقه حضور در استودیوی ناتی داگ را دارد نیز به تایید این موضوع پرداخت.
بسیاری معتقدند هزینههای مرتبط با تولید عناوین AAA ریشه مشکلاتی مانند افزایش قیمت بازیها و افزایش حجم طرحهای کسب درآمد از بازیها است. اخیراً، کاربران زیادی در توییتر درباره این موضوع تبادل نظر کردند. حتی کاربری به نام Davidvinc اشاره کرد واقعگرایی بیش از حد و بودجههای سنگین عناوین AAA باعث خراب شدن دنیای بازیهای ویدیویی شده است. او همچنین به ارتباط بین موضوعاتی مثل بالا رفتن ریسک نوآوری و طولانی شدن روند توسعه با افزایش بودجه لازم برای توسعه اشاره کرد.
سپس، Del Walker، توسعهدهنده سابق ناتی داگ، به این بحث پیوست و صحبتهایش را تایید کرد. او گفت رسیدن به سطح بالایی از واقعگرایی نیاز به کار بسیار زیادی دارد و حتی تلاش برای افزایش واقعگرایی در چیزهای سادهای مثل انیمیشن راه رفتن، دویدن و پریدن، زمان پروژه را تا ده برابر افزایش خواهند داد. او در پستی نوشت:
او درست میگوید [در مورد خراب شدن بازیها برای رسیدن به سطح بالایی از واقعگرایی]. واقعگرایی سطح بالا همه چیز را کند میکند.
این توسعهدهنده سپس اشاره کرد احتمالاً در آینده بیشتر شاهد تیمهای کوچکتر با کارایی بالاتر هستیم. دقیقاً مشابه تیم توسعه بازی Clair Obscur: Expedition 33 که با بودجهای محدود عملکرد بالایی از خود نشان داد. او همچنین موتور Unreal Engine را تحسین کرد و گفت که این موتور باید به عنوان ابزاری برای کاهش هزینهها توسط همه توسعهدهندگان مورد استفاده قرار گیرد.