تعطیلی کامل استودیوی Romero Games پس از قطع ناگهانی حمایت مالی مایکروسافت

گزارشها حاکی از آن است که استودیو Romero Games تنها یک روز پیش از قطع حمایت مالی مایکروسافت، با این شرکت جلسه داشته، اما هیچ اشارهای به این تصمیم نشده بود.
بر اساس گزارشها، جان رومرو (طراح Doom) و برندا رومرو (توسعهدهنده Wizardry 8)، استودیوی خصوصیشان یعنی Romero Games را پس از قطع حمایت مالی ناشر به طور کامل تعطیل کردهاند. این استودیو در حال توسعه یک بازی تیراندازی اولشخص (FPS) بوده است. کارمندان سابق این استودیو اعلام کردند ناشر مذکور مایکروسافت بوده و این استودیو نیز یکی دیگر از قربانیان تعدیل نیروها و اخراجهای گسترده اخیر مایکروسافت است. یکی از کارکنان سابق این استودیو گفته است:
ما روز قبل با ناشر جلسه داشتیم، اما هیچ اشارهای به این موضوع نشد. این اتفاقها به نظر ما خیلی دور از انتظار بودند زیرا پروژه به خوبی در حال توسعه بود.
طبق آمار، Romero Games به صورت مستقیم ۴۲ نفر را استخدام کرده بود، اما گزارشها نشان میدهند با احتساب نیروهای خارج از استودیو که روی پروژه جدید کار میکردند، تعداد کل افراد تحت تأثیر بیش از ۱۰۰ نفر بوده است. پروژه مستقل این استودیو در سال ۲۰۲۰ که Empire of Sin نام داشت، نتوانست در اجرا موفق باشد. اما در مقابل، بستههای الحاقی غیررسمی Doom با نامهای Sigil و Sigil 2 که به ترتیب در سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۲۳ توسط Romero Games منتشر شدند، موفق بودند. اگر پروژه جدید استودیو میتوانست کیفیت طراحی Sigil را در قالب یک بازی AAA نمایش دهد، ممکن بود شاهد شاهکاری مدرن باشیم.
به نظر میرسد استودیو پیش از وقوع این اتفاق ناگوار، برای رونمایی از پروژه حاضر میشد و فعالیتش در شبکههای اجتماعی را افزایش داده بود. با این حال، هنوز روزنهای از امید برای Romero Games وجود دارد زیرا یکی از کارکنان استودیو گفته است:
ما تلاش میکنیم منابع دیگری برای تأمین مالی پروژه پیدا کنیم. اما در حال حاضر، هم پروژه و هم استودیو به طور کامل تعطیل شدهاند.
البته چنین بازگشتهای غیرمنتظرهای بیسابقه نیستند. به عنوان مثال سال گذشته Krafton استودیوی Tango Gameworks را پس از آنکه توسط مایکروسافت تعطیل شد، دوباره احیا شد.