اخبار بازی

تعدیل نیرو گسترده در مایکروسافت | اخراج بیش از ۱۹۰۰ نفر

دنیای بازی

به گزارش رسانه IGN شرکت مایکروسافت قصد دارد بیش از ۱۹۰۰ نفر از ۲۲ هزار کارمندان بخش گیمینگ خود را اخراج کند. تعدیل نیرو مایکروسافت شامل بخش ایکس باکس، اکتیویژن بلیزارد و Zenimax می‌شود. این مسئله را فیل اسپنسر تایید کرده است. برای اطلاع از جدیدترین اخبار و رویدادهای بازی، با دنیای بازی همراه باشید.

سال ۲۰۲۳ یک سال سرشاز از بازی‌های مهیج و متنوع بود و تقریبا از همان ماه ژانویه شاهد موج عرضه بازی‌های رنگارنگ و خوش ساختی بودیم که رضایت مخاطبان را به خود جلب کردند. این موج تا ماه دسامبر و پایان سال نیز ادامه داشت. البته تنها رویه و ترند سال ۲۰۲۳ در صنعت بازی‌های ویدیویی، عرضه بازی‌های جذاب نبود. تعدیل نیرو گسترده و اخراج هزاران کارمندان در استودیوها و شرکت‌های بازیسازی نیز به صورت مداوم از همان ابتدای سال ۲۰۲۳ در جریان بود که شاید بزرگ‌ترین قربانیان، کارمندان شرکت سونی و به طور خاص استودیو ناتی داگ بودند. ظاهرا ۲۰۲۴ قرار است به مراتب سال‌ بدتری از این حیث باشد.

هنوز یک ماه از آغاز سال میلادی جدید نگذشته و تا به حال چندین شرکت اقدام به تعدیل نیرو کرده‌‍اند. بزرگ‌ترین نامی که در لیست دیده می‌‎شود، شرکت مایکروسافت است. به گزارش رسانه IGN آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت با ارسال یک ایمیل به کارمندان اعلام کرده “ما قصد داریم خود را با استراتژی و برنامه‌ای هم راستا کنیم که در آن هزینه‌‎ها قابل مدیریت باشد.” و در نتیجه بسیاری از شغل‌ها در شرکت‌های زیر مجموعه ایکس باکس و حتی خود ایکس باکس کاربرد خود را از دست می‌دهند.

در نتیجه بیش از ۱۹۰۰ نفر از ۲۲ هزار کارمندان بخش گیمینگ مایکروسافت اخراج می‌شوند. تعدیل نیرو مایکروسافت شامل بخش ایکس باکس، اکتیویژن بلیزارد و Zenimax می‌شود. از زمان آغاز سال ۲۰۲۴ استودیوها و شرکت‌هایی همچون یونیتی، رایت گیمز، Behaviour Interactive و People Can Fly اقدام به تعدیل نیرو کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا