اخبار بازی

به عقیده توسعه‌دهندگان پورت بازی‌ برای Xbox بدون قرارداد گیم پس ارزشی ندارد

گیمفا

ایکس باکس در دهه گذشته، درگیر رقابتی سخت با دیگر دارندگان پلتفرم بوده است و هر ساله، برتری پلی استیشن بیشتر نمایان می‌شود. پلتفرم ایکس باکس از لحاظ درآمدزایی خوب عمل می‌کند ولی از نظر فروش سخت‌افزاری در صنعت گیم، با مشکلاتی روبه‌رو است.

وقتی صحبت از تیم‌هایی باشد که منابع کمتری در اختیار دارند، پورت بازی برای ایکس باکس برای توسعه‌دهندگان اولویت کمتری خواهد داشت. طبق یک گزارش، بسیاری از توسعه‌دهندگان باور دارند که عرضه بازی روی پلتفرم مذکور، بدون معامله‌های مربوط به سرویس گیم پس ارزش سرمایه‌گذاری ندارد.

مایکروسافت همیشه در تلاش بوده است تا قراردهای مختلفی را با ناشران شخص ثالث امضا کند و به همین ترتیب، از در دسترس بودن بازی‌ها روز اول عرضه روی سرویس گیم اطمینان حاصل شود. با این حال، نمی‌توان با اطمینان گفت که این موضوع، نهایتا به نفع ایکس باکس تمام شود.

یکی از اعضای تیم Skill Up از توسعه‌دهندگان مختلف در مورد انتشار بازی روی ایکس باکس سوال کرد. اکثر توسعه‌دهندگان چنین استدلالی داشتند:

انتشار بازی روی ایکس باکس ارزشی ندارد مگر آنکه قراردادی مربوط به گیم پس موجب این امر شود.

توسعه‌دهندگان توضیح دادند که ایکس باکس، کاربران خود را مشروط به استفاده عناوین از طریق سرویس گیم پس کرده است. بنابراین آن‌ها ترجیح می‌دهند که در وهله اول، از مزایای قرار دادن بازی روی سرویس مذکور بهره‌مند شوند.

بیشتر این اظهارات از سوی تیم‌های AA بیان شده‌اند و در عین حال، دیگر تیم‌های AAA از عرضه بازی‌های خود روی ایکس باکس اجتناب می‌کنند. Black Myth: Wukong عنوان جدیدی است که با تاخیر روی ایکس باکس منتشر می‌شود. پیش از این، یکی از توسعه‌دهندگان سابق Rockstar بیان کرده بود که اکثر تیم‌ها، عرضه بازی روی پلی استیشن را در اولویت قرار خواهند داد چرا که باور دارند سونی، بیشترین کاربران کنسول‌ها را در اختیار دارد.

با این وجود، مایکروسافت همچنان به سرویس گیم پس متعهد است. بازی Black Ops 6 اواخر سال ۲۰۲۴ روی این سرویس در دسترس قرار خواهد گرفت و انتظار می‌رود به دنبال همین موضوع، حواشی پیرامون گیم پس افزایش پیدا کند. مایکروسافت باید به دنبال راهی برای مقابله با این دست از مشکلات باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا