بازی The Callisto Protocol علیرغم فروش ۷ میلیون نسخهای از نظر ناشر موفق نبوده است

کارگردان بازی The Callisto Protocol میگوید این اثر یک فروش ۷ میلیون نسخهای رقم زده است با این حال، ناشر بازی فروش آن را ناامیدکننده توصیف کرده بود.
با فروش پایینتر از انتظارات بازی The Callisto Protocol، استودیوی سازنده آن یعنی Striking Distance با تعدیل نیرو روبرو شد. این اتفاق در حالی رقم خورد که عنوان مذکور توسط خالق Dead Space ساخته شده بود و اکنون به گفته او، این بازی به فروشی بالغ بر ۷ میلیون نسخه دست یافته است. با این حال، ناشر بازی یعنی شرکت Krafton در سال نخست انتشار اثر حتی انتظار فروش ۲ میلیون واحد از این عنوان را نداشت و در ادامه، پروژه خالق Dead Space را شکستخورده دانست.
گلن شوفیلد (Glen Schoefield) کارگردان The Callisto Protocol در مصاحبهای گفته است که بازی او توانسته تاکنون ۷ میلیون نسخه بفروشد که این رقم تقریبا سه برابر پیشبینیای بود که ناشر از فروش بازی داشت. Schoefield در پادکست The Game Business اذعان داشت که لانچ اثر در ابتدا موفقیتآمیز نبود اما او و تیمش با انتشار بستههای الحاقی و چیزی نزدیک به ۸۶ پچ بهبود عملکرد، توانستند تا بازی خود را در شرایط مطلوبی قرار دهند.
وی در ادامه تاکید دارد که آمارش از فروش بازی دقیق است و حتی میداند که تعداد دانلودهای The Callisto Protocol به شکل قابل توجهی بیشتر از رقم گفته شده است؛ این موضوع میتواند به دلیل انتشار بازی روی سرویس گیم پس رخ داده باشد.
نکات جالب دیگری درباره این پروژه وجود دارند؛ نخست آنکه Krafton در ابتدا انتظار فروشی ۵ میلیون نسخهای را برای این اثر داشت اما به سرعت انتظارات خود را به ۲ میلیون واحد کاهش داد تا بدین ترتیب، اثر مذکور شکستخورده تلقی شود. به گفته Schoefield، فروش این بازی توانست تا بودجه ۱۶۲ میلیون دلاری خود را جبران کند و به مرحله سودآوری برسد اما همچنان از نظر Krafton، بازی The Callisto Protocol نتوانست تا انتظارات مالی لازم را برآورده سازد.