بازی Silent Hill f با اکشن بیشتر به دنبال جذب مخاطبان تازه است

سری Silent Hill همواره رابطه پیچیدهای با المانهای اکشن داشته است؛ حتی با وجود اینکه ریمیک Silent Hill 2 از زاویه دید over-the-shoulder استفاده میکند، مبارزات آن همچنان در مقایسه با جنبههای ترس و بقاء اولویت پایینتری دارد.
اما این موضوع در مورد عنوان اصلی بعدی، یعنی Silent Hill f، صدق نمیکند. این بازی شامل مکانیک جاخالی دادن، ضدحملهها و حتی سیستم آماری (Stats) برای شخصیت اصلی، یعنی Hinako، است.
این تغییرات چشمگیر به نظر میرسند اما ظاهراً مدتها در حال شکلگیری بودهاند. موتوی اوکاموتو، تهیهکننده سری Silent Hill، در مصاحبه با Game Spark توضیح داد:
افزودن اکشن سرگرمکننده و هیجانانگیز به Silent Hill f ایدهای بود که از مراحل اولیه توسعه در ذهن داشتم. از آنجا که NeoBards در ساخت بازیهای اکشن تبحر بالایی دارد، این یکی از دلایل اصلی انتخاب آنها به عنوان توسعهدهنده بود.
Silent Hill معمولاً به عنوان بازیای با اکشن سرگرمکننده شناخته نمیشود، اما با باز کردن درها به روی بازیکنان جدید، این سؤال برایمان پیش آمده که اگر این عناصر را بیشتر به بازی اضافه کنیم، نتیجه چه میشود. عناوین اکشن چالشبرانگیز امروزه در میان بازیکنان محبوبیت زیادی پیدا کردهاند، بنابراین معتقدم که با گنجاندن چنین عناصری، بازی حتی برای کسانی که با این سری آشنایی ندارند نیز جذاب خواهد بود.
آل یانگ، کارگردان بازی و مدیرعامل NeoBards، نیز توضیح داد:
ما نمیخواستیم مدام مشغول بازسازی Silent Hill 2 باشیم و میدانستیم که هیچ دلیلی برای ساخت کپیهای متعدد از آن وجود ندارد. بنابراین، برای جلوگیری از تکرار آنچه عناوین اصلی قبلی انجام داده بودند، تصمیم گرفتیم اکشن را پررنگتر کنیم.
البته Silent Hill f تغییرات دیگری نیز دارد. این بازی مانند نسخههای قبلی خود چندین پایان مختلف خواهد داشت، اما در رابطه با f، اولین بار که داستان را به پایان برسانید، به یک پایان «استاندارد» خواهید دید. با تکرار داستان، بسته به انتخابهای شما، پایانهای جدیدی قابل باز شدن هستند. حالت New Game Plus نیز شامل صحنههای سینمایی جدید، باسهای متفاوت و حتی مناطق تازهای برای کاوش خواهد بود.
Silent Hill f در تاریخ ۲۵ سپتامبر (۳ مهر) امسال برای ایکس باکس سری ایکس/اس، پلی استیشن ۵ و PC منتشر خواهد شد.