بازی Judas تفاوتهای زیادی با مجموعه Bioshock خواهد داشت

کن لوین (Ken Levine)، خالق سری BioShock، پس از موفقیت چشمگیر این بازی در سال ۲۰۰۷ به یکی از چهرههای برجستهی صنعت بازیسازی تبدیل شد. اگرچه لوین پیش از آن نیز سابقهی حرفهای قابل توجهی داشت، اما BioShock بود که نام او و استودیوی Irrational Games را بر سر زبانها انداخت. با وجود تعطیلی استودیو، لوین همچنان فعال است و پروژهی جدیدش با نام Judas توجه بسیاری از طرفداران را به خود جلب کرده، تا جایی که برخی آن را جانشین معنوی BioShock میدانند.
بازی Judas تحت هدایت کن لوین توسط Ghost Story Games در حال توسعه است؛ استودیوی زیرمجموعهی شرکت Take-Two Interactive که در واقع مسیر تیم سابق Irrational Games را دنبال میکند. به دلیل شباهتهای ظاهری این عنوان با BioShock، بسیاری انتظار دارند Judas تجربهای مشابه ارائه دهد.
مدتی است که اطلاعات جدیدی از Judas منتشر نشده، اما کن لوین در گفتوگویی با MrMattyPlays دربارهی این بازی صحبت کرده است. اگرچه برخی طرفداران امیدوارند Judas کاملاً مشابه BioShock باشد، لوین چنین انتظاری را تقلیل میدهد.
او در این گفتوگو اشاره میکند که برخی عناصر بازی، مانند استفاده از قدرت در یک دست و سلاح در دست دیگر، یادآور BioShock هستند. با این حال، بخشهایی از Judas «تفاوتهای بنیادینی» با BioShock خواهند داشت. بهنظر میرسد نحوهی روایت داستان و تعامل با شخصیتها در این بازی متفاوت خواهد بود.
بر اساس اطلاعات فعلی، داستان Judas در یک سفینهی به نام Mayflower روایت میشود که حامل آخرین بازماندگان بشر است و مأموریت دارد نسل انسان را حفظ کند. مقصد این سفینه، منظومهی Proxima Centauri است و بازیکنان در نقش شخصیتی به نام Judas قرار میگیرند.
در حال حاضر، تاریخ انتشار یا بازهی زمانی عرضهی بازی مشخص نشده است.