بازی Ghost of Yotei تمرکزی بیسابقه بر ایجاد آزادی بیشتر برای بازیکنان خواهد داشت

در Ghost of Yotei، جدیدترین ساخته استودیوی Sucker Punch، بازیکنان با آزادی بیشتری خط داستانی بازی را دنبال میکنند. در این بازی ترکیبی از سفر در زمان، مبارزات سنگین و یک سیستم روایت آزاد در انتظار شماست.
نمایش اخیر بازی Ghost of Yotei بر ماهیت آزادی بیشتر در دنیای بازی تأکید داشت. جهان بازی به عنوان پسزمینهای برای ماموریت آتسو، شخصیت اصلی، در گرفتن انتقام است. توسعهدهنده بازی، Sucker Punch، تأکید کرد این بازی نه فقط در مبارزه، بلکه در ریتم کلیاش از تمام سبکهای گیمپلی پشتیبانی میکند. جیسون کانل و نیت فاکس، به عنوان توسعهدهندگانی که در State of Play به عنوان راوی حضور داشتند، گفتند:
بازی Ghost of Yotei قرار نیست شما را مجبور به انجام کاری بکند. این بازی بیشتر از عناوین دیگر Sucker Punch، بر آزادی بازیکنان تمرکز دارد.
این موضوع با معرفی چند سیستم مختلف در درون بازی همراه بود. استودیو تأکید کرد کاوش، روایت داستان، مبارزه و پیشرفت همگی به یک اندازه اهمیت دارند. نمایش با صحنههایی که گذشته آتسو را بازگو میکنند، آغاز شد. این فقط یک مکانیزم داستانی است، اما بازیکنان میتوانند تنها با فشردن یک دکمه، زندگی و محیط اطراف آتسو را پیش از قتل خانوادهاش توسط ۶ یوتی، دوباره تجربه و کاوش کنند. در این حالت مناظر اطراف تغییر میکنند و به نظر میرسد دنیاهای مخفی زیادی در دل این دنیای عظیم پنهان شده باشند.
در حین کاوش، با یک سیستم سرنخیابی روبهرو میشوید که به عنوان ساختاری برای پیشروی در داستان عمل میکند. جمعآوری اطلاعات از روشهای مختلفی همچون بازجویی دشمنان، باعث کشف کارتهای جدیدی میشود که نقاط مهم، مأموریتها و اهداف دیگر را به صورت تصویر در منو نمایش میدهند. شما میتوانید برای جایزه دشمنانی را شکار کنید، محرابهایی بیابید که مهارتهای جدیدی را آزاد میکنند و با نقشهکشهایی ملاقات کنید که بخشهای گمشده نقشه را کامل میکنند. کانل در این رابطه گفت:
ما فکر میکنیم بهترین روش برای بازی کردن این است که هدفی برای خودتان مشخصی کنید و در راه رسیدن به آن از مناظر و چشماندازهای موجود در مسیر لذت ببرید.
نکته مهم دیگر که نمایش داده شد این بود که اسب شما در اردوگاههای شبانه همراهتان خواهد بود. این اردوگاهها جایی است که میتوانید غذا بپزید و با شخصیتهای مهم و متحدانی جدید روبهرو شوید. این افراد میتوانند تجهیزات یا تواناییهای شما را بهبود بخشند. استودیوی Sucker Punch در این رابطه گفته است:
مدیریت ارتقاها، منابع و زمان خرید آنها میتواند در یک بازی جهانباز بزرگ سخت باشد. در اردوگاهها، اعضای گروه با شما دیدار میکنند و ارتقاها و آیتمهای منحصر به فردی ارائه میدهند. این کمک میکند تا همیشه فرصت کافی برای آمادگی بیشتر در انجام ماموریتهای جدید داشته باشید. نیازی نیست محل اکتشاف را ترک کنید، بازی به سراغ شما میآید.
مبارزات نیز ترکیبی از سبک سامورایی و شینوبی نسخه اول بازی است، ثبلاً نیز درباره این بخش اطلاعاتی منتشر شده بود. آتسو میتواند از کاتانا، نیزه، شمشیرهای دوقلو، کوساریگامای زنجیردار یا اوداچی استفاده کند. همچنین، شما مجموعهای از سلاحهای دوربرد مانند کمان، تفنگ، کونای و پودر کور کننده را در اختیار دارید. این سلاحها جایگزین حالتهای مختلف کاتانا در بازی Ghost of Tsushima هستند. برای مثال، اوداچی بهترین گزینه برای دشمنان بزرگ و سنگین است. دشمنان نیز ممکن است سلاح خود را عوض کنند؛ در یکی از صحنهها، یک سامورایی نیزهای به دست میگیرد که بهترین راه مقابله با آن، شمشیرهای دوقلوی آتسو است. آتسو ممکن است در اثر ضربههای سنگین، سلاح خود را بیندازد، اما او نیز میتواند دشمن را خلع سلاح کند. همانطور که انتظار میرفت، این سیستم بسیار زیبا و امیدوار کننده است.
بازی Ghost of Yotei در تاریخ ۱۰ مهر ۱۴۰۴ برای پلی استیشن ۵ منتشر میشود.