بازی Battlefield 6 با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه روی کنسولها اجرا میشود

بازی اولشخص تیراندازی بعدی شرکت EA و Battlefield Studios یعنی Battlefield 6، روی کنسولهای PS5 و Xbox Series X|S با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد.
در جریان مصاحبهای در کانال یوتیوب Tech & Co، فلوریان لُه بیان (Florian Le Bihan)، طراح ارشد گیمپلی در استودیوهای Battlefield، درباره اینکه تیم توسعه چگونه اطمینان حاصل میکند که این بازی با وجود تخریب همزمان محیط، بهخوبی روی کنسولها و رایانههای شخصی اجرا شود، صحبت کرد. او در پاسخ گفت که بهینهسازی یکی از مهمترین اولویتها در توسعه Battlefield 6 بوده است.
به گفته فلوریان، تیم استودیوهای Battlefield در تلاش بوده تا نهتنها بازی از نظر بصری چشمگیر باشد، بلکه روی تمام پلتفرمها از جمله رایانههای شخصی و کنسولهای PS5 و Xbox Series X|S بهصورت روان اجرا شود. به همین دلیل، آنها تمرکز زیادی روی بهینهسازی داشتهاند که نتیجهاش، اجرای تضمینی بازی با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه روی کنسولها بوده است و حتی روی PC نرخ فریم بالاتری هم ارائه میشود. همچنین اشاره شد که در حالت Performance، نرخ فریم روی کنسولهای PS5 و Xbox Series X|S میتواند از ۶۰ فریم هم فراتر برود.
در ادامه این مصاحبه، از طراح گیمپلی Battlefield درباره اضافه شدن مبارزات تاکتیکی در نسخه جدید و اینکه چطور هر کلاس نقش معناداری دارد، سؤال شد. او توضیح داد که تیم توسعه به کلاسهای نسخههای قبلی Battlefield نگاه کرده و سعی کرده فرمولی پیدا کند که واقعاً مؤثر باشد، طوریکه هر کلاس ویژگیهایی مثل تخریب را بهخوبی بهکار بگیرد.
او برای هر کلاس مثالی زد؛ مثلاً کلاس Assault در خط مقدم حضور دارد، دیوارها را منفجر میکند و راه را برای دیگران باز میکند. در مقابل، کلاس Support در عقب باقی میماند و همتیمیها را احیا میکند. Engineer وظیفه مدیریت وسایل نقلیه را دارد و Recon هم دشمنان را شناسایی کرده و اطلاعات لازم را به تیم میدهد.
Battlefield 6 در تاریخ ۱۰ اکتبر ۲۰۲۵ (۱۸ مهر ۱۴۰۴) برای پلتفرمهای PS5، Xbox Series X|S و PC منتشر خواهد شد.