اخبار بازی

بازی بعدی بتمن چگونه می‌تواند منحصر به فرد ظاهر شود

گیمفا

تا زمانی که بازی‌های ابرقهرمانی وجود دارند، صحبت از بتمن خواهد بود. البته، این کمکی به این موضوع نمی‌کند که از زمان آخرین بازی بتمن تقریباً هیچ عنوانی از DC منتشر نشده و نیمی از قلمروی بازی‌های ابرقهرمانی را بدون رقابت باقی گذاشته است. از بین دو بازی Gotham Knights و Suicide Squad Kill the Justice League، هیچکدام نتوانستند به اندازه کافی موفق ظاهر شده و به عناوین نمادینی که ادعا کرده بودند تبدیل شوند.

این موضوع به چند دلیل ناامید کننده است، مهم‌ترین آن‌ها این است که هنوز ایده‌های زیادی برای اقتباس وجود دارند، البته اگر استودیو ها نسبت به کاراکترها تخیل و خلاقیت به خرج دهند. اگر بازی بعدی بتمن بخواهد منحصربه‌فرد باشد، تنها کاری که باید انجام دهد این است که جوکر را در نظر نگیرد! و چه بهتر اگر از اشاره‌ به او و یا حتی حضور هارلی کوئین هم خودداری کند. حتی صرف حضور هارلی کوئین هم ناخودآگاه، جوکر را در ذهن ما تداعی خواهد کرد.

Suicide Squad kill the Justice League یک دلقک مرده را بازگرداند

Rocksteady جوکر را در Arkham City کشت؛ اما باز توانست راهی برای حضور مجدد او در Arkham Knight پیدا کند. حداقل بازگشت او به خوبی برنامه‌ریزی شده بود، زیرا خون آلوده بتمن می‌توانست راهی برای حضور معنوی جوکر باز کند، که به تدریج بتمن را در خود فرو می‌برد.

این کار Rocksteady قابل تحسین است که به تصمیم خود پایبند بود و جوکر را تا قبل از اینکه برای همیشه در ذهن بروس حبس شود، مرده نگه داشت. این پایانی خارق‌العاده برای یک شرور فوق‌العاده بود. راکستدی بعدها دوباره در فصل اول Sucide Squad به طرزی مضحک جوکر را احیا کرد که هدفی جز درآمدزایی و جذب پلیرها به صورت کاذب نداشت.

بازی بعدی بتمن چگونه می‌تواند منحصر به فرد ظاهر شود - گیمفا

جوکر Elseworld که برای اولین بار در Suicide Squad حضور پیدا کرده، کاملاً متمایز از جوکر Arkhamverse است و به اندازه کافی محتوای قابل اتکا و مرتبط با داستان ندارد که بتوان او را با چیزی فرا تر از یک کات‌سین معمولی معرفی و ارزیابی کرد.

با این اوصاف، شرور‌های زیاد دیگری در Arkham یا DC وجود دارند که می‌توانند در DLCهای Suicide Squad حضور داشته باشند، بدون اینکه Rocksteady در مورد آن‌ها زیاده‌روی کرده باشد. اینکه حضور جوکر تصمیم Rocksteady بوده یا WB هم اهمیتی ندارد، این مشکل سیستماتیک DC است که باید به صورت ریشه‌ای حل شود. اما حضور جوکر در بازی بعدی بتمن نشان می‌دهد که DC به جای اینکه به سراغ خلق ماجراجویی‌های جدید برود، ترجیح می‌دهد بر شخصیت‌های نمادینی مانند جوکر تکیه ‌کند و از سوی دیگر اشاره نکردن به جوکر هم در حال حاضر نامعقول به نظر می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا