بازیکنان در مورد اعجابآورترین دنیاها در گیمینگ صحبت میکنند

گاهی دنیای بازیهای بزرگ و جهان باز، به قدری زیبا و جذاب است که کسی از Fast Travel استفاده نمیکند. بازیکنان گاهی ترجیح میدهند با پای پیاده یا با وسایل درون بازی سفر کنند تا به اکتشاف و ماجراجویی بپردازند.
حتی روی کنسول پلی استیشن ۳ نیز مشاهده نخستین غروب آفتاب در بازی Skyrim فراموش نشدنی بود. کمی بعد، با انتشار نسخه Skyrim: Special Edition، این بازی به یک تجربه تمام عیار تبدیل شد. از همان زمان تصمیم گرفتم دیگر هرگز از قابلیت Fast Travel استفاده نکنم. پس از آن، تمامی سفرهایی که درون بازی داشتم به صورت پیاده یا سوار بر اسب و درشکه انجام شد. حتی مادی نصب کردم که هزینه استفاده از خدمات حمل و نقل با درشکه را به میزان قابل توجهی افزایش میداد تا بدین وسیله خودم را از استفاده مکرر این قابلیت بازدارم.
چنین تجربهای تنها مختص بازی Skyrim نیست، زیرا بسیاری از علاقهمندان به بازیهای ویدیویی در طی سالهای گذشته، تجربههای مشابهی داشتند، در رابطه با عناوین جهانهای باز. همیشه برایم جذاب بوده که بدانم کدام دنیاها توانستند چنین تأثیری عمیق روی بازیکنان بگذارند.
اخیراً در پلتفرم ردیت شاهد بحث گستردهای در این زمینه بودیم و پاسخهای متنوع و جالب کاربران ما را شگفتزده کرد. یکی از نظراتی که خیلی مورد توجه قرار گرفته بود، به بازی Assassin’s Creed IV: Black Flag اشاره داشت. در این بازی، بازیکنان در نقش ادوارد کنوی، یکی از دزدان دریایی قرن هجدهم در دریای کارائیب، ظاهر میشوند. در چنین فضایی، پرهیز از استفاده از قابلیت Fast Travel بیشتر به معنی سفرهای دریایی میان جزایر است. البته، پس از رسیدن به خشکی، بخش قابل توجهی از مسیرها همچنان با پای پیاده طی میشوند.
سفرهای طولانی در مسیرهای عنوان Ghost of Tsushima (محصول استودیوی Sucker Punch در سال ۲۰۲۰) نیز بین بازیکنان محبوبیت بالایی دارد. این ویژگی حتی باعث شده شور و اشتیاقمان برای تجربه Ghost of Yotei بیشتر شود. یکی از کاربران این بازی را زیبا و سینمایی توصیف کرده و کاربر دیگری گفته است:
تقریباً هر نقطه از بازی که بایستید، مناظری میبینید که تداعیگر تابلوهای نقاشی هستند.
کاربر دیگری به بازی با اشاره به بازی Cyberpunk 2077 گفت:
تنها گزینه Fast Travel که استفاده میکنم، سوار شدن در مونوریل است. در صورتی که تاکنون آن را تجربه نکردید، مطمئناً بخش قابل توجهی از تجربه بصری لذتبخش بازی را از دست دادهاید. با این کار علاوه بر بهرهمندی از یک تجربه بصری جذاب، به واسطه مشاهده مناظر از پنجره، آرامش خاصی در شما ایجاد میشود.
برخی کاربران در پاسخها گفتند که حتی از وجود چنین مکانیکی در بازی مطلع نبودند. طبیعتاً افراد زیادی نیز به سفر گرالت در بازی The Witcher 3 اشاره کردند. کاربری گفت:
در منطقه Toussaint عمداً مسیرهای طولانیتر را انتخاب میکردم، زیرا محیط بسیار زیبا بود.
برخی نیز به عناوین دیگری از جمله Final Fantasy 7 Rebirth ، Dragon Age: Inquisition و The Legend of Zelda: Breath of the Wild یا تمام بازیهای استودیوی Bethesda (مانند Oblivion و Fallout 4) اشاره کردند. با این وجود، بعضی بازیکنان تمایلی به چنین رویکردی ندارند. کاربری در این رابطه گفته بود:
به نظرم هیچ یک از این روشها مناسب نیست، هرچند قطعاً در برخی بازیها محیطهای بسیار زیبایی وجود دارند که میتوان به صورت پیاده در آنها به گشت و گذار پرداخت.
ظاهراً اکثر بازیکنان نیز چنین نظری دارند زیرا عدم استفاده از Fast Travel زمان بازی را چند برابر خواهد کرد. مطالعه این دیدگاهها، شور و شوقی در شما ایجاد خواهد کرد تا به گشت و گذار در جهان بازیهایی که دوست دارید بپردازید. به طور کلی ایده عدم استفاده از قابلیت Fast Travel برای همه مناسب نیست، زیرا برای برخی بازیکنان تصور تجربه برخی بازیها بدون این قابلیت عملاً غیرممکن است.