بازیهای آینده Silent Hill قرار نیست لزوما فرمول Silent Hill f را ادامه دهند یا شبیه هم باشند

موتوی اوکاموتو (Motoi Okamoto)، تهیهکننده سری Silent Hill، میگوید که عناوین آینده این فرنچایز لزوما از فرمول و ساختار Silent Hill f پیروی نمیکنند و هر بازی جدید از این سری، یک تجربه جدید و تازه خواهد بود.
بازی Silent Hill f، تنها پس از گذشت یک روز از زمان عرضه توانست به فروش یک میلیون نسخهای دست یابد و رکورد فروش را در تاریخ فرنچایز، جابهجا کرد. این اثر، امتیاز متای ۸۶ را از سوی منتقدان دریافت کرد تا عملکردی همتراز با ریمیک Silent Hill 2 داشته باشد. اما موتوی اوکاموتو که تهیهکننده این فرنچایز ترسناک است، در رویداد Tokyo Game Show امسال و در مصاحبهای با IGN اعلام کرد که انتظار واکنشهای متفاوتتری را نسبت به Silent Hill f داشت، اما استقبال از این بازی، فراتر از انتظار او بود. وی درباره آینده این مجموعه گفت:
واکنشهای بسیار مثبت به Silent Hill f، به این معنا نیست که هر بازی جدیدی از این فرنچایز، مشابه با عنوان f خواهد بود. هر کدام قرار است تجربهای متمایز ارائه دهد. ما میخواهیم جاهطلب باشیم و چیزهای جدیدی را امتحان کنیم، چه از نظر طراحی گیمپلی و چه از نظر داستانسرایی؛ پس منتظر Silent Hill بعدی باشید!
البته اوکاموتو در پستی در شبکه ایکس و در ادامه گفتههای قبلی خود تاکید کرد که برخی سنتهای همیشگی فرنچایز از جمله روایت داستانهای روانشناختی قرار نیست کنار گذاشته شوند، چرا که «این المان بهخصوص، یک Silent Hill را شبیه Silent Hill میکند».
با وجود معرفی یک محیط و البته سیستم گیمپلی جدید در Silent Hill f، تهیهکننده این مجموعه تاکید دارد که درست در زمانی که قهرمان داستان با تروماها و آشفتگیهای درون خود مواجه میشود، آنوقت تجربهای شبیه به یک بازی Silent Hill در اختیار بازیکن قرار میگیرد.