اولویت Battlefield 6 بر سرگرمی و توازن است، نه واقعگرایی

سری Battlefield هیچ وقت به عنوان یک بازی شبیهساز نظامی شناخته نشده، اما معمولا سبک گیمپلی آن به واقعیت نزدیک بوده است. به نظر میرسد که Battlefield 6 نیز همین مسیر را دنبال میکند.
طراح اصلی بازی در استودیوی DICE اخیرا به نگرانیهای طرفداران درباره درخشش دوربین تکتیراندازان واکنش نشان داده است. برای درک بهتر، باید گفت که در Battlefield 6 دوربین تکتیراندازان دارای درخششی ویژه است که مکان آنها را از فاصله دور آشکار میکند.
این توسعهدهنده تایید کرد که این درخشش کاهش خواهد یافت، اما بهطور کامل حذف نمیشود. این موضوع واکنش یکی از کاربران توییتر با نام کاربری bighungry را به دنبال داشت که ادعا کرد Battlefield 6 در پی خلق احساسی واقعگرایانه است، اما این تصمیم با عناصر واقعگرایانه بازی در تضاد قرار میگیرد.
در پاسخ، توسعهدهنده DICE تایید کرد که تیم توسعهدهنده سرگرمی و توازن گیمپلی را به واقعگرایی ترجیح میدهد. با این حال، بازی همچنان در دنیایی قابل باور و نسبتا واقعگرایانه روایت میشود تا حس غوطهوری در تجربه جنگی حفظ شود.
در مقایسه با عناوین شبیهساز نظامی مانند Arma یا Squad، این عنوان هنوز هم حالتی آرکید گونه دارد. با این حال، استفاده از مکانیکهای واقعگرایانه در کنترل سلاحها، تخریب محیط و جلوههای بصری شبه واقعی، یک تجربه جنگ واقعی را برای بازیکنان شبیهسازی میکند.
Battlefield 6 در تاریخ ۱۸ مهر ۱۴۰۴ برای PS5 ،Xbox Series X/S و PC عرضه خواهد شد.