احیای سری Uncharted پیش از کنسل شدن در دستان استودیوی Bend بود

شرکت Bend Studio اخیراً پروژه سرویس محور مبتنی بر Unreal Engine 5 خود را کنسل کرده است، اما ظاهراً احیای سری Uncharted هم در برنامه کار این کمپانی قرار داشت. در واقع، این کمپانی از زمان انتشار Days Gone در سال ۲۰۱۹ تاکنون در مجموع سه بازی را کنسل کرده است.
در میان این پروژهها، یکی از آنها حاصل همکاری مشترک بین Naughty Dog و بِند استودیو بود و دلایلی وجود دارند که نشان میدهند هر دو تیم در تلاش برای احیای فرنچایز Uncharted بودند. پروفایل LinkedIn جرمی کوپکه، مهندس نرمافزار، جزئیات جالبی را درباره فعالیتهای بِند استودیو در هفت سال گذشته فاش کرده است.
بر اساس پروفایل او، این تیم پس از انتشار نسخه اول Days Gone روی ساخت دنباله آن کار کرد. این پروژه بعداً کنسل شد و تیم تمرکز خود را به همکاری با ناتی داگ روی یک پروژه اعلامنشده گذاشت. جرمی کوپکه اشاره میکند که این پروژه نیز متوقف شد، اما شامل کار روی موتور گرافیکی انحصاری ناتی داگ بود. برای توضیح بیشتر، این موتور خارج از بازیهای خود استودیو کاربرد چندانی ندارد.
با توجه به سابقه بِند استودیو در ساخت Uncharted: Golden Abyss و شایعاتی که از علاقه مستمر این تیم به فرنچایز مذکور از سال ۲۰۲۰ حکایت دارند، میتوان حدس زد که این پروژه اعلامنشده تلاشی برای احیای IP ناتی داگ بوده است. پروفایل LinkedIn به سیستم کاور گرفتن بازیکن در این پروژه اشاره کرده که ممکن است همان مکانیزم کاور سوم شخص در سری Uncharted باشد.
اگرچه بِند استودیو اکنون به پروژههای دیگر مشغول شده است، این پروژه نشان میدهد که پلی استیشن و ناتی داگ به بازگرداندن Uncharted علاقه دارند. شاید پلی استیشن در آینده نزدیک بار دیگر تلاش کند تا این IP را احیا کند.