دستور آشپزی

طرز تهیه گل کلم پنیری فوق العاده خوشمزه و مجلسی به رستورانی

در نهایت

طرز تهیه گل کلم پنیری

گل کلم پنیری یکی از انواع پیش غذاهای خوشمزه، ساده و لذیذ است که خیلی راحت درست می‌شود و از آن می‌توانید برای پذیرایی و مهمانی‌ها استفاده کنید، این پیش غذای خوش طعم که طرفداران زیادی دارد به روش‌های مختلف با مواد متنوعی تهیه می‌شود. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه گل کلم پنیری در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
گل کلم متوسط ۱ عدد
روغن زیتون یا روغن کنجد نصف استکان
پنیر پارمسان ۲ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاه ۲/۱ قاشق چای خوری از هر کدام
پودر سیر و پودر پیاز ۲/۱ قاشق چای خوری از هر کدام
پاپریکا ۲/۱ قاشق چای خوری
پنیر پیتزا به مقدار دلخواه
سس کچاپ یا گوجه فرنگی برای تزئین به مقدار لازم
نعنا و ریحان و شوید تازه برای تزئین به مقدار لازم

طرز تهیه گل کلم پنیری

مرحله ۱: تمیز کردن و برش دادن گل کلم به شکل ورقه‌ای

اول برگ‌ها و ته گل کلم را با یک چاقوی تیز جدا کنید، سپس با یک چاقوی تیز گل کلم را به شکل ورقه‌ای با ضخامت ۳ سانتی‌متر برش دهید و آن‌ها را کنار بگذارید، حتماً از چاقوی تیز استفاده کنید که کلم‌ها در حین برش دادن خرد نشوند و ظاهر آنها خراب نشود.

مرحله ۲: جوشاندن گل کلم‌ها در مخلوط آب نمک

سپس مقداری آب را داخل یک ظرف بریزید کمی نمک به آن اضافه کنید، هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند، بعد گل کلم‌ها را داخل آب نمک قرار دهید و اجازه دهید تا به مدت ۱۰ دقیقه در آب نمک بمانند، خوب خیس بخورند، بافت آن‌ها نرم و کاملاً تمیز شوند.

مرحله ۳: آبکشی کردن و خشک کردن گل کلم‌ها

بعد از این زمان گل کلم‌ها را آبکشی کنید، سپس داخل سبد بریزید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود، بعد گل کلم‌ها را روی دستمال بگذارید تا آب آنها کشیده شود و کاملا خشک شوند، در این فاصله یک سس خوش طعم را برای مزه‌دار کردن گل کلم‌ها درست کنید.

مرحله ۴: مخلوط کردن روغن زیتون، پنیر پارمسان و ادویه‌ها با هم

برای درست کردن سس ابتدا مقداری روغن زیتون را داخل یک ظرف بریزید، بعد پنیر پارمسان را به آن اضافه کنید، هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند سپس ادویه‌ها را که شامل نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پودر پیاز و پاپریکا است به مقدار مناسب به مخلوط مواد اضافه کنید.

مرحله ۵: قرار دادن کاغذ روعنی در فر و چیدن گل کلم‌ها در سینی

مقدار استفاده از ادویه‌ها بستگی به ذائقه و سلیقه خودتان دارد و می‌توانید مقدار کمتر یا بیشتری داخل مواد بریزید، بعد از آن یک کاغذ روغنی را داخل سینی فر قرار دهید تا بعداً تمیز کردن آن راحت باشد و برش‌های گل کلم را که خشک شده‌اند با کمی فاصله داخل سینی فر بچینید.

مرحله ۶: رومال کردن هر دو طرف برش‌های گل کلم با مخلوط سس و قرار دادن در فر

دو طرف برش‌های ورقه‌ای گل کلم را با مخلوط سسی که آماده کردید به وسیله فرچه کاور کنید تا سس همه قسمت‌های گل کلم را بپوشاند و گل کلم‌ها به سس آغشته شوند، بعد سینی را در فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است، قرار دهید دمای فر را روی ۱۷۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید.

مرحله ۷: پختن برش‌های گل کلم به مقدار مناسب در فر

سپس اجازه دهید که برش‌های گل کلم‌ به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در فر بپزند و بافت آنها نرم و سطح آنها طلایی رنگ شود، با توجه به این که میزان حرارت و دمای فر‌های مختلف با هم فرق می‌کند در هنگام پخت گل کلم‌ها دقت کنید که کل کلم‌ها و بافت آنها خشک نشود.

مرحله ۸: بیرون اوردن گل کلم‌ها از فر و ریختن پنیر پیتزا روی آن‌ها

بعد از این مدت سینی را از فر بیرون بیاورید، مقداری پنیر پیتزا روی برش‌های گل کلم بریزید و پخش کنید، مقدار استفاده از پنیر پیتزا بستگی به ذائقه و سلیقه خودتان دارد اما هرچه مقدار آن بیشتر باشد، گل کلم پنیری، کش‌دارتر و خوش طعم‌تر می‌شود.

مرحله ۹: قرار دادن گل کلم‌ها در فر و تنظیم دمای فر

بعد از این که سطح همه گل کلم‌ها را با پنیر پیتزا پوشاندید، دوباره سینی را در فر از قبل گرم شده قرار دهید، سپس دمای فر را روی ۲۲۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید، اجازه دهید تا گل کلم‌ها به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه در فر بپزند و پنیرهای سطح آنها ذوب و طلایی رنگ شود.

مرحله ۱۰: چیدن گل کلم‌ها در ظرف مناسب و تزئین کردن آن‌ها

بعد از آن سینی را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید، گل کلم‌ها را داخل ظرف مناسب سرو بچینید، روی آنها با سلیقه خودتان با مقداری سس کچاپ یا گوجه فرنگی یا هر سس دیگری طبق ذائقه خودتان بریزید، بعد با چند برگ نعنا، ریحان و شوید تازه آنها را تزئین کنید. در آخر گل کلم پنیری را به عنوان یک پیش غذای ساده، خوش طعم و پرطرفدار برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

طرز تهیه گل کلم پنیری فوق العاده خوشمزه و مجلسی به رستورانی
4
2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا